Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 560153

Biblijski frazemi u nastavi hrvatskoga jezika i prepoznavanje njihove semantike među studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Ppetrinji


Vuić, Božica; Franc, Vendi
Biblijski frazemi u nastavi hrvatskoga jezika i prepoznavanje njihove semantike među studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Ppetrinji // 25. međunarodni znanstveni skup Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici : Zbornik / Karabalić, Vladimir ; Varga, Melita Aleksa ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: HDPL ; Filozoifski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2011. str. 339-352 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 560153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Biblijski frazemi u nastavi hrvatskoga jezika i prepoznavanje njihove semantike među studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Ppetrinji
(Biblical idioms in Croatian language teaching and recognition of their semantics by the students of the Faculty of teacher education, Local branch in Petrinja)

Autori
Vuić, Božica ; Franc, Vendi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
25. međunarodni znanstveni skup Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici : Zbornik / Karabalić, Vladimir ; Varga, Melita Aleksa ; Pon, Leonard - Osijek : HDPL ; Filozoifski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2011, 339-352

Skup
Međunarodni znanstveni skup Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici (25 ; 2011)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
frazem ; biblijski frazem ; značenje i razumijevanje frazema ; nastavni plan i program ; udžbenik za hrvatski jezik
(idioms ; biblical idioms ; meaning and understanding idioms ; curriculum ; textbook for the Croatian language)

Sažetak
U radu se govori o frazemima i frazeologiji u nastavi hrvatskoga jezika od nižih razreda osnovne škole do sveučilišne nastave. Jedan od četiriju uvjeta koje neka veza leksema mora ispuniti da bi bila frazem jest i semantički uvjet.Budući da značenje frazema nije mehanički zbroj značenja njegovih sastavnica nego bar jedna punoznačnica mora proći značenjsku preobrazbu, znači da shvaćanje frazema i njegova uporaba u osobnom govoru zahtijeva kompleksnu kontekstualnu utemeljenost uvjetovanu djelomice i podrijetlom frazema. Problem semantike frazema uočen je u radu sa studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Petrinji kroz nastavne sadržaje kolegija Hrvatski jezik i Metodika hrvatskoga jezika. Strukturiranim upitnikom kojim su obuhvaćeni studenti učiteljskog studija od 1. do 5. godine provjerilo se koliko budući učitelji shvaćaju značenje ponajprije biblijskih frazema kako bi svoje znanje mogli prenositi.Analiza rezultata pokazuje da većina ispitanih studenata ne razumije značenje biblijskih frazema osobito onih koji su se udaljili od svoje prvobitne biblijske semantike (npr. držati se kao drvena Marija ili koštati kao svetog Petra kajgana), a onaj dio ispitanika koji razumije značenje tim se frazemima ne koristi u svom aktivnom rječniku. Analizom nastavnog plana i programa i udžbenika za područje hrvatskog jezika uočeno je da se frazeologiji i frazemima hrvatskoga jezika ne posvećuje dovoljno pozornosti u čemu se prepoznaje i uzrok nerazumijevanja značenja biblijskih frazema.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0724 - Hrvatska bibliografija dječjih knjiga do 1945. (Majhut, Berislav, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Božica Vuić (autor)

Avatar Url Vendi Franc (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Vuić, Božica; Franc, Vendi
Biblijski frazemi u nastavi hrvatskoga jezika i prepoznavanje njihove semantike među studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Ppetrinji // 25. međunarodni znanstveni skup Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici : Zbornik / Karabalić, Vladimir ; Varga, Melita Aleksa ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: HDPL ; Filozoifski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2011. str. 339-352 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vuić, B. & Franc, V. (2011) Biblijski frazemi u nastavi hrvatskoga jezika i prepoznavanje njihove semantike među studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Ppetrinji. U: Karabalić, V., Varga, M. & Pon, L. (ur.)25. međunarodni znanstveni skup Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici : Zbornik.
@article{article, author = {Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Franc, Vendi}, year = {2011}, pages = {339-352}, keywords = {frazem, biblijski frazem, zna\v{c}enje i razumijevanje frazema, nastavni plan i program, ud\v{z}benik za hrvatski jezik}, title = {Biblijski frazemi u nastavi hrvatskoga jezika i prepoznavanje njihove semantike me\dju studentima U\v{c}iteljskog fakulteta – Odsjek u Ppetrinji}, keyword = {frazem, biblijski frazem, zna\v{c}enje i razumijevanje frazema, nastavni plan i program, ud\v{z}benik za hrvatski jezik}, publisher = {HDPL ; Filozoifski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vui\'{c}, Bo\v{z}ica and Franc, Vendi}, year = {2011}, pages = {339-352}, keywords = {idioms, biblical idioms, meaning and understanding idioms, curriculum, textbook for the Croatian language}, title = {Biblical idioms in Croatian language teaching and recognition of their semantics by the students of the Faculty of teacher education, Local branch in Petrinja}, keyword = {idioms, biblical idioms, meaning and understanding idioms, curriculum, textbook for the Croatian language}, publisher = {HDPL ; Filozoifski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font