Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 560129

Babićeva uključenost u tendencije realizama dvadesetih godina.


Reberski, Ivanka
Babićeva uključenost u tendencije realizama dvadesetih godina. // Babićev doprinos hrvatskoj umjetnosti i kulturi - knjiga sažetaka / Reberski, Ivanka (ur.).
Zagreb: Moderna galerija ; Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, 2011. str. 6-7 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 560129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Babićeva uključenost u tendencije realizama dvadesetih godina.
(Babić's participation to the realistic tendecies of the 1920s)

Autori
Reberski, Ivanka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Babićev doprinos hrvatskoj umjetnosti i kulturi - knjiga sažetaka / Reberski, Ivanka - Zagreb : Moderna galerija ; Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, 2011, 6-7

ISBN
953-6089-21-5

Skup
Babićev doprinos hrvatskoj umjetnosti i kulturi

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.03.2011. - 22.03.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Ljubo Babić; slikarstvo; realizmi dvadesetih godina
(Ljubo Babić; painting; realisms of the 1920s)

Sažetak
Babićevo postekspresionističko razdoblje i njegovo formativno skretanje ka realističkom konceptu koji se višeslojno podudario s tendecijama »novih realizama« uslijedilo je nakon iskustava nakupljenih u Španjolskoj 1920. godine. Dvije slike nastale po povratku iz Španjlske 1921. g. Katedrala u Sevilli, a napose Toledo, u suštinskom sagledavanju motiva, u naglašenom čvrstom, konstruktivnom i plastičkom oblikovanju i tonskoj ljestvici, posvjedočuju Babićevu ranu upletenost u suvremene tokove naših »novih realizama«. Dosad nepoznata djela pronađena u pripremnim istraživanjema za ovu Babićevu izložbu antologijske retrospekcije, omogućila su novo sagledavanje te njegove dosad poprilično marginalizirane faze. U općoj neorealističkoj tendenciji postekspresionističke epohe koja se s općeg europskog plana prelila i na naš likovni prostor, Babić je, suprotno našim ranijim spoznajama, sudjelovao daleko djelotvornije, primjereno svojoj polivalentnoj naravi. Kad se s nekoliko novootkrivenih djela proširio uvid u Babićeve intereasne sfere tog razdoblja razotkrio nam se široki dijapazon njegove novorealističke recepcije, očitovane podjednako (doduše manje izraženim) stilskim morfemom i širokim rasponom novostvarnosne tematike. Očuđujuća magično realistička oblikovnost došla je do izražaja u portretu Nine Vavre, donekle u Autoportretu iz 1924., u nekoliko mrtvih priroda (Mrtva priroda s vrćem, Dragoljub, Mrtva priroda s breskvama, Cvjetača), a u pejzažu se odrazila u sublimiranoj i pročišćenoj prostornoj interpretaciji jedinstvenog fjorda Zavratnice, slikanog u tri (dosad poznate) varijacije. Sa slikom Hrvatski seljak, čvrstim plasticitetom, monumentalnom formom i tonalnim koloritom, Babić više ne korespondira na relaciji magične fascinacije već objektivnim prikazom stvara simboličku personifikaciju hrvatskog seljaka. Novostvarnosnu tematiku s društvenopolitičkim predznakom išćitavamo u dramatskom uprizorenju Ljuštine na odru, akvareliranim crtežima Ilica 1928. i U Gostuioni, a homogenizirajuću atmosferu političkog svrstavanja naroda uz Radićevu opciju predočio je na slici Govor Stjepana Radića u Požegi. Nije izostala ni važna tematska komponenta urbane ikonografije, koja je u Babićevu opusu zastupljena slikama Pred izlogom cvjećarne, Utakmica, pa i Skica s Glavnog pokusa. Sve te stilske i ikonografske podudarnosti ukazuju kako Babićeva prisutnost u tom formativnom kretanju dvadestih godina, nije bila beznačajna, nipošto marginalna, već je doista bila »babićevski« svojstvena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivanka Reberski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Reberski, Ivanka
Babićeva uključenost u tendencije realizama dvadesetih godina. // Babićev doprinos hrvatskoj umjetnosti i kulturi - knjiga sažetaka / Reberski, Ivanka (ur.).
Zagreb: Moderna galerija ; Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, 2011. str. 6-7 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Reberski, I. (2011) Babićeva uključenost u tendencije realizama dvadesetih godina.. U: Babićev doprinos hrvatskoj umjetnosti i kulturi - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Reberski, Ivanka}, editor = {Reberski, I.}, year = {2011}, pages = {6-7}, keywords = {Ljubo Babi\'{c}, slikarstvo, realizmi dvadesetih godina}, isbn = {953-6089-21-5}, title = {Babi\'{c}eva uklju\v{c}enost u tendencije realizama dvadesetih godina.}, keyword = {Ljubo Babi\'{c}, slikarstvo, realizmi dvadesetih godina}, publisher = {Moderna galerija ; Dru\v{s}tvo povjesni\v{c}ara umjetnosti Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Reberski, Ivanka}, editor = {Reberski, I.}, year = {2011}, pages = {6-7}, keywords = {Ljubo Babi\'{c}, painting, realisms of the 1920s}, isbn = {953-6089-21-5}, title = {Babi\'{c}'s participation to the realistic tendecies of the 1920s}, keyword = {Ljubo Babi\'{c}, painting, realisms of the 1920s}, publisher = {Moderna galerija ; Dru\v{s}tvo povjesni\v{c}ara umjetnosti Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font