Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 559972

Ray tracing algoritam renderiranja


Sabati, Zvonimir; Bernik, Andrija
Ray tracing algoritam renderiranja // Proceedings of 22st Central European Conference on Information and Intelligent Systems, CECIIS 2011 / Hunjak, Tihomir ; Lovrenčić, Sandra ; Tomičić Igor (ur.).
Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 221-227 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 559972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ray tracing algoritam renderiranja
(Ray tracing algorithm rendering)

Autori
Sabati, Zvonimir ; Bernik, Andrija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Proceedings of 22st Central European Conference on Information and Intelligent Systems, CECIIS 2011 / Hunjak, Tihomir ; Lovrenčić, Sandra ; Tomičić Igor - Varaždin : Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 221-227

Skup
Central European Conference on Information and intelligent Systems

Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 21.09.2011. - 23.09.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Ray tracing algoritam ; 3D modeliranje ; renderiranje ; računalna grafika
(Ray tracing algorithm ; 3D modeling ; rendering ; computer graphics)

Sažetak
Ray tracing jest metoda renderiranja bazirana na globalnom osvjetljenju koja se koristi u 3D programima za dobivanje realne slike modele. Primjena je vidljiva kod računalnih igri, specijalnih efekata, medicine, dizajna interijera i eksterijera, raznih simulacija, naprednijeg inženjerstva, te kod svih vrsta računalne grafike. Ray tracing koristi matematičke i fizičke algoritme u pozadini svijetla te tako dobiva realnu sliku. Zrake svijetla se kalkuliraju od gledatelja do izvora svijetla. Njegova mana jest ta da je relativno spor i zbog toga teško nalazi primjenu tamo gdje je potrebna veća brzina (npr. video igre). Postoji više vrsta programa za 3D modeliranje i bitno je korisnikovo poznavanje domene, tj. mora znati što koji rezultat očekuje prilikom manipulacije određenim atributima. Cilj ovog rada je opisati ray tracing algoritam, objasniti kako radi te definirati postavke potrebne za postizanje realne slike scene. Za primjer će koristiti program Autodesk Maya 2011 te plugin V-Ray. Uz praktični rad realnog renderiranja interijera, definirati će se i razne postavke koje su korištene, te matematičke funkcije koje su korištene u pozadini algoritma.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti

Napomena
Inspec



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Andrija Bernik (autor)

Avatar Url Zvonimir Sabati (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Sabati, Zvonimir; Bernik, Andrija
Ray tracing algoritam renderiranja // Proceedings of 22st Central European Conference on Information and Intelligent Systems, CECIIS 2011 / Hunjak, Tihomir ; Lovrenčić, Sandra ; Tomičić Igor (ur.).
Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 221-227 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Sabati, Z. & Bernik, A. (2011) Ray tracing algoritam renderiranja. U: Hunjak, T., Lovrenčić, S. & Tomičić Igor (ur.)Proceedings of 22st Central European Conference on Information and Intelligent Systems, CECIIS 2011.
@article{article, author = {Sabati, Zvonimir and Bernik, Andrija}, year = {2011}, pages = {221-227}, keywords = {Ray tracing algoritam, 3D modeliranje, renderiranje, ra\v{c}unalna grafika}, title = {Ray tracing algoritam renderiranja}, keyword = {Ray tracing algoritam, 3D modeliranje, renderiranje, ra\v{c}unalna grafika}, publisher = {Fakultet organizacije i informatike Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sabati, Zvonimir and Bernik, Andrija}, year = {2011}, pages = {221-227}, keywords = {Ray tracing algorithm, 3D modeling, rendering, computer graphics}, title = {Ray tracing algorithm rendering}, keyword = {Ray tracing algorithm, 3D modeling, rendering, computer graphics}, publisher = {Fakultet organizacije i informatike Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font