Pregled bibliografske jedinice broj: 559972
Ray tracing algoritam renderiranja
Ray tracing algoritam renderiranja // Proceedings of 22st Central European Conference on Information and Intelligent Systems, CECIIS 2011 / Hunjak, Tihomir ; Lovrenčić, Sandra ; Tomičić Igor (ur.).
Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 221-227 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 559972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ray tracing algoritam renderiranja
(Ray tracing algorithm rendering)
Autori
Sabati, Zvonimir ; Bernik, Andrija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of 22st Central European Conference on Information and Intelligent Systems, CECIIS 2011
/ Hunjak, Tihomir ; Lovrenčić, Sandra ; Tomičić Igor - Varaždin : Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 221-227
Skup
Central European Conference on Information and intelligent Systems
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 21.09.2011. - 23.09.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Ray tracing algoritam ; 3D modeliranje ; renderiranje ; računalna grafika
(Ray tracing algorithm ; 3D modeling ; rendering ; computer graphics)
Sažetak
Ray tracing jest metoda renderiranja bazirana na globalnom osvjetljenju koja se koristi u 3D programima za dobivanje realne slike modele. Primjena je vidljiva kod računalnih igri, specijalnih efekata, medicine, dizajna interijera i eksterijera, raznih simulacija, naprednijeg inženjerstva, te kod svih vrsta računalne grafike. Ray tracing koristi matematičke i fizičke algoritme u pozadini svijetla te tako dobiva realnu sliku. Zrake svijetla se kalkuliraju od gledatelja do izvora svijetla. Njegova mana jest ta da je relativno spor i zbog toga teško nalazi primjenu tamo gdje je potrebna veća brzina (npr. video igre). Postoji više vrsta programa za 3D modeliranje i bitno je korisnikovo poznavanje domene, tj. mora znati što koji rezultat očekuje prilikom manipulacije određenim atributima. Cilj ovog rada je opisati ray tracing algoritam, objasniti kako radi te definirati postavke potrebne za postizanje realne slike scene. Za primjer će koristiti program Autodesk Maya 2011 te plugin V-Ray. Uz praktični rad realnog renderiranja interijera, definirati će se i razne postavke koje su korištene, te matematičke funkcije koje su korištene u pozadini algoritma.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Inspec
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Sveučilište Sjever, Koprivnica