Pregled bibliografske jedinice broj: 559959
Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj
Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 559959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj
(Analysis of consumers of organic food in Croatia)
Autori
Karlović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.10
Godina
2011
Stranica
66
Mentor
Butigan, Ružica
Neposredni voditelj
Renko, Nataša
Ključne riječi
ekološki prehrambeni proizovod; ponašanje potrošača; ekološka poljoprivreda; segmentacija tržitša; potrošač ekološke hrane
(organic food product; consumer behaviour; organic agriculture; market segmentation; consumer of organic food)
Sažetak
Uz kratak osvrt na razvoj ekološke poljoprivrede i ekološkog prehrambenog proizvoda ovaj rad donosi analizu potrošača prema segmentaciji na temelju ekološke odgovornosti, kao i osvrt na dosadašnja provedena istraživanja o potrošaču ekološke hrane. U drugom dijelu rada opisano je istraživanje poznavanja i konzumacije ekoloških prehrambenih proizvoda provedeno na uzorku od 158 ispitanika na području Zagreba putem anketnog upitnika. Istraživanje je provedeno između svibnja i listopada 2011. godine. Rezultati istraživanja su pokazali da veliki broj mladih nije upoznat s pravim značenjem ekološke hrane, najviše su je povezivali s krivom definicijom koja opisuje ekološku hranu kao hranu bez raznih štetnih tvari. Isti zaključak se potvrđuje i u rezultatu o mjestu kupnje i kategoriji proizvoda koji se najčešće kupuje. Naime, najveći postotak kupovina odlazi na voće i povrće i odvija se u supermarketima i na gradskim tržnicama, a u Zagrebu na tim mjestima gotovo da i nema ekoloških proizovda. Ovome slijedi zaključak da mladi nisu upoznati o karakteristikama ekoloških prehrambenih proizvoda i razlikom te hrane od konvencionalne pa je stoga potrebno provesti edukacije potrošača bilo kroz razne promidžbe, prezentacije na mjestima prodaje ili putem medija. Informacija treba doći do krajnjih potrošača i podići percepciju o ekološkim proizvodima na višu razinu kako bi potrošači bili svjesni postojanja tih proizvoda na tržištu koji ih okružuju svaki dan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb