Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 559959

Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj


Karlović, Ana
Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 559959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj
(Analysis of consumers of organic food in Croatia)

Autori
Karlović, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.10

Godina
2011

Stranica
66

Mentor
Butigan, Ružica

Neposredni voditelj
Renko, Nataša

Ključne riječi
ekološki prehrambeni proizovod; ponašanje potrošača; ekološka poljoprivreda; segmentacija tržitša; potrošač ekološke hrane
(organic food product; consumer behaviour; organic agriculture; market segmentation; consumer of organic food)

Sažetak
Uz kratak osvrt na razvoj ekološke poljoprivrede i ekološkog prehrambenog proizvoda ovaj rad donosi analizu potrošača prema segmentaciji na temelju ekološke odgovornosti, kao i osvrt na dosadašnja provedena istraživanja o potrošaču ekološke hrane. U drugom dijelu rada opisano je istraživanje poznavanja i konzumacije ekoloških prehrambenih proizvoda provedeno na uzorku od 158 ispitanika na području Zagreba putem anketnog upitnika. Istraživanje je provedeno između svibnja i listopada 2011. godine. Rezultati istraživanja su pokazali da veliki broj mladih nije upoznat s pravim značenjem ekološke hrane, najviše su je povezivali s krivom definicijom koja opisuje ekološku hranu kao hranu bez raznih štetnih tvari. Isti zaključak se potvrđuje i u rezultatu o mjestu kupnje i kategoriji proizvoda koji se najčešće kupuje. Naime, najveći postotak kupovina odlazi na voće i povrće i odvija se u supermarketima i na gradskim tržnicama, a u Zagrebu na tim mjestima gotovo da i nema ekoloških proizovda. Ovome slijedi zaključak da mladi nisu upoznati o karakteristikama ekoloških prehrambenih proizvoda i razlikom te hrane od konvencionalne pa je stoga potrebno provesti edukacije potrošača bilo kroz razne promidžbe, prezentacije na mjestima prodaje ili putem medija. Informacija treba doći do krajnjih potrošača i podići percepciju o ekološkim proizvodima na višu razinu kako bi potrošači bili svjesni postojanja tih proizvoda na tržištu koji ih okružuju svaki dan.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nataša Renko (mentor)

Avatar Url Ružica Brečić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Karlović, Ana
Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Karlović, A. (2011) 'Analiza potrošača ekološke hrane u Hrvatskoj', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Karlovi\'{c}, Ana}, year = {2011}, pages = {66}, keywords = {ekolo\v{s}ki prehrambeni proizovod, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, ekolo\v{s}ka poljoprivreda, segmentacija tr\v{z}it\v{s}a, potro\v{s}a\v{c} ekolo\v{s}ke hrane}, title = {Analiza potro\v{s}a\v{c}a ekolo\v{s}ke hrane u Hrvatskoj}, keyword = {ekolo\v{s}ki prehrambeni proizovod, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, ekolo\v{s}ka poljoprivreda, segmentacija tr\v{z}it\v{s}a, potro\v{s}a\v{c} ekolo\v{s}ke hrane}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Karlovi\'{c}, Ana}, year = {2011}, pages = {66}, keywords = {organic food product, consumer behaviour, organic agriculture, market segmentation, consumer of organic food}, title = {Analysis of consumers of organic food in Croatia}, keyword = {organic food product, consumer behaviour, organic agriculture, market segmentation, consumer of organic food}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font