Pregled bibliografske jedinice broj: 559721
Primjena fokus grupe u ispitivanju stavova gradske populacije o potrošnji voća
Primjena fokus grupe u ispitivanju stavova gradske populacije o potrošnji voća, 2010., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 559721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena fokus grupe u ispitivanju stavova gradske populacije o potrošnji voća
(Usage of Focus Group in examining urban population attitudes about fruit consumption)
Autori
Klišanin, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2010
Stranica
54
Mentor
Renko, Nataša
Neposredni voditelj
Butigan, Ružica
Ključne riječi
fokus grupa; potrošnja voća; gradska populacija; zdravlje
(focus group; fruit consumption; urban population; health)
Sažetak
Cilj istraživanja je ispitati stavove gradske populacije o potrošnji voća, usporediti stavove muških i ženskih sudionika o tome konzumiraju li voće i koliko često, gdje i kako najčešće nabavljaju voće i smatraju li da je voće dio dobro uravnotežene prehrane. Primarni izvor podataka je fokus grupa u kojoj je sudjelovalo šest ispitanika, tri muška i tri ženska različite dobi. Osim fokus grupe kao primarnog izvoru informacija koristili su se i sekundarni izvori podataka, kao što su knjige, znanstveni članci i publikacije, različite baze podataka i Internet. Rezultati istraživanja pokazali su da ispitanici fokus grupe redovito konzumiraju voće, ali to je još daleko od preporučene dnevne količine (pet obroka dnevno). Najdraža voćka im je jabuka, a razlog je vjerojatno u tome što se jabuke mogu nabaviti tijekom cijele godine, ali i u velikoj promociji jabuke kao voća. Svih šestero ispitanika koji su sudjelovali u fokus grupi svjesni su važnosti koje voće ima na zdravlje i znaju da je dio uravnotežene i zdrave prehrane, no zbog tempa i brzine današnjeg načina života ne stignu svakodnevno konzumirati voće. Ispitanici najradije nabavljaju voće na tržnicama jer vjeruju da je voće tamo svježije i domaće. No, vrlo često odlaze i u supermarkete. Razlog tome je prije svega dostupnost, veliki izbor namirnica pa tako i voća, radno vrijeme i mogućnost parkinga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb