Pregled bibliografske jedinice broj: 559588
Poslovne strategije hrvatskih poduzeća u uvjetima krize
Poslovne strategije hrvatskih poduzeća u uvjetima krize // Razvoj poslovanja 2011 - Ekonomska politika i poslovanje malih i srednjih poduzeća / Zečić, Dž. (ur.).
Zenica: Univerzitet u Zenici, 2011. str. 501-512 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 559588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poslovne strategije hrvatskih poduzeća u uvjetima krize
(Business strategies of croatian companies in times of crisis)
Autori
Butigan, Ružica ; Hruška, Domagoj ; Baković, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Razvoj poslovanja 2011 - Ekonomska politika i poslovanje malih i srednjih poduzeća
/ Zečić, Dž. - Zenica : Univerzitet u Zenici, 2011, 501-512
Skup
4th International Research-Expert Conference Business Development 2011 - Economic Policy and Small-Medium Enterprises
Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razvojne strategije; kriza; Hrvatska
(Business strategies; crisis; Croatia)
Sažetak
Glavni cilj ovog rada bio je istaknuti uspješne primjere otpornih hrvatskih menadžera koji su uspjeli prebroditi izazove nepovoljnog okruženja. Pitanja koja su ovim radom odgovorena su: Kada se i kako ekonomska kriza očitovala u poslovanju poduzeća u Hrvatskoj ; Što su menadžeri najviše morali mijenjati u svom ponašanju i djelovanju poduzeća od prvih početaka krize do danas u područjima: tržišta, radne snage te rukovođenja i upravljanja ; Koje su najvažnije posljedice tih promjena na ključne funkcionalne jedinice poduzeća ; Koje ključne poslovne poteze trebaju učiniti menadžeri poduzeća za ostvarenje/osvajanje novih tržišta u zemlji i inozemstvu te koje bi bile temeljne pouke sadašnje ekonomske krize za održive poslovne strategije poduzeća u Hrvatskoj u novim (post-kriznim) okolnostima. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodom, putem dubinskih intervjua s 13 hrvatskih menadžera. Glavni rezultati istraživanja otkrivaju kako su uspješna poduzeća poduzimala istovremeno i aktivnosti za smanjivanje troškova u svrhu očuvanja resursa i proaktivne razvojne strategije u svrhu generiranja većih prihoda. Iako menadžeri zagovaraju smanjivanje troškova za vrijeme recesije, u istoj mjeri zagovaraju i aktivnosti za osvajanje novih tržišta, razvoj novih tehnologija i uvođenje novih proizvoda. Kao najvažniju razvojnu strategiju menadžeri izdvajaju strategiju tehnološkog poboljšanja proizvoda, osvajanja tržišne niše te izlaska na nova tržišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb