Pregled bibliografske jedinice broj: 559573
Strategije marketinga malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj
Strategije marketinga malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj // Razvoj poslovanja 2010 / Zečić, Dž ; Halebić, J ; Alihodžić, A. (ur.).
Zenica: Univerzitet u Zenici, 2010. str. 361-378 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 559573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije marketinga malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj
(Marketing strategies of Small and Medium Sized Enterprises in Croatia)
Autori
Renko, Nataša ; Butigan, Ružica ; Vuletić, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Razvoj poslovanja 2010
/ Zečić, Dž ; Halebić, J ; Alihodžić, A. - Zenica : Univerzitet u Zenici, 2010, 361-378
Skup
Razvoj poslovanja 2010
Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 12.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mala i srednja poduzeća; strategije marketinga; čimbenici uspjeha; pokretanje MSP-a
(Small and Medium Sized Enterprises; Marketing Strategies; factors of success; SME start-up)
Sažetak
Ako se razumiju razlozi neuspjeha i istražuju poduzeća koja se nalaze u fazi rasta svog životnog ciklusa, može se stvoriti okvir koji će umanjiti teškoće pri pokretanju poduzeća zbog nedostatka kvalitetnog upravljanja poduzećem. Glavni cilj ovog rada je utvrditi faktore koji su zaslužni za uspjeh malih i srednjih poduzeća (MSP-a), koja su prešla u fazu rasta svog organizacijskog životnog ciklusa. Istraživanje provedeno na 50 malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj, osobito se fokusiralo na sljedeće unutarnje faktore: probleme u pokretanju novog malog i srednjeg poduzeća, utjecaj primjene strategije marketinga te utjecaj marketinga na poslovanje Istraživanje se fokusiralo na poduzeća koja su preživjela prve dvije godine i koja su prešla u fazu rasta unutar svog organizacijskoga životnog ciklusa Rezultati ovog istraživanja pokazuju da su ona mala i srednja poduzeća koja su uspjela uspješno doći do faze rasta/razvoja organizacijskoga životnog ciklusa zaista svladala značajne zapreke (financije, menadžment, strategije marketinga, proizvodnju) postavljene tijekom uvodne faze u kojoj je stopa propadanja jako visoka, kako u Hrvatskoj tako i u ostalim dijelovima svijeta. Zaključak ovog istraživanja je da je glavni razlog neuspjeha hrvatskih malih poduzeća nedostatak upravljačkih vještina za vođenje poduzeća. Poslovna okolina također pridonosi uspjehu ili neuspjehu malih i srednjih poduzeća, ali se ovo istraživanje fokusiralo na čimbenike kontrolirane od strane vlasnika-direktora, odnosno na upravljačke vještine (motivaciju i sposobnosti menadžera, razgovor o problemima pri pokretanju novog malog i srednjeg poduzeća te ostale karakteristike poslovanja).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb