Pregled bibliografske jedinice broj: 559198
Analiza kvalitete kolosijeka na dionici željezničke pruge Vrpolje - Ivankovo
Analiza kvalitete kolosijeka na dionici željezničke pruge Vrpolje - Ivankovo, 2010. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 559198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza kvalitete kolosijeka na dionici željezničke pruge Vrpolje - Ivankovo
(Analysis of the track quality on a section of railway line Vrpolje - Ivankovo)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Haladin, Ivo
Izvornik
Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2010
Ključne riječi
geometrija kolosijeka; ravnost vozne površine; interakcija kotača i tračnice
(track geometry; rail running surface; wheel-rail interaction)
Sažetak
Za potrebe ispitivanja buke novog elektromotornog niskopodnog vlaka tvrtke KONČAR, provedena je detaljna kontrola stanja gornjeg ustroja kolosijeka na dionici željezničke pruge ''Vrpolje – Ivankovo''. Kontrola stanja gornjeg ustroja kolosijeka provedena je s ciljem određivanja ispitnog poligona (dionice) na navedenoj željezničkoj pruzi, na kojem će biti provedeno ispitivanje buke koju vlak uzrokuje uslijed kretanja određenom brzinom, buke unutar vozila, vibracija vozila te mirnoće kretanja vozila. U cilju definiranja stanja gornjeg ustroja kolosijeka, provedena su mjerenja geometrije kolosijeka (kontrola širine kolosijeka te visinskog odnosa tračnica) te mjerenja ravnosti vozne površine tračnica. Kontrolom geometrije kolosijeka ustanovljena su odstupanja širine kolosijeka i visinskog odnosa tračnica od propisnikom definiranih dopuštenih vrijednosti. Prvo je provedena analiza geometrije kolosijeka dobivene mjernim vozilom EM-120, a nakon razmatranja dobivenih rezultata te elemenata same trase željezničke pruge (kružne krivine, objekti, cestovni prijelazi) određen je ispitni poligon duljine 100 m za provođenje mjerenja buke vlaka. Kontrolom ravnosti vozne površine tračnica ustanovljene su razne nepravilnosti na voznoj površini tračnica koje utječu na povećanje dinamičkih udara kako na kolosijek tako i na ispitno tračničko vozilo. Interakcija kotača i tračnice glavni je izvor većine pobuda u tračničkom prometu, posljedica čega su svakako povećanja sila na kontaktu kotača i tračnice, povećanja vibracija kolosijeka i vozila te povećanja razine buke (koja je u ovakvim slučajevima često i iritirajuća). Na odabranom ispitnom poligonu duljine 100 m, provedena je kontrola ravnosti vozne površine tračnica s digitalnim mjernim uređajem RAILPROF 1000.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb