Pregled bibliografske jedinice broj: 559116
Odgovorno oglašavanje - TV reklama u prime timeu na javnoj i komercijalnoj televiziji u Republici Hrvatskoj
Odgovorno oglašavanje - TV reklama u prime timeu na javnoj i komercijalnoj televiziji u Republici Hrvatskoj // Mediji i društvena odgovornost / Labaš, Danijel (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 209-230
CROSBI ID: 559116 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgovorno oglašavanje - TV reklama u prime timeu na javnoj i komercijalnoj televiziji u Republici Hrvatskoj
(Responisble Advertising - Prime time TV Commercials on Public and Private Televisions in Croatia)
Autori
Račić, Ifigenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Mediji i društvena odgovornost
Urednik/ci
Labaš, Danijel
Izdavač
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
209-230
ISBN
978-953-6682-90-4
Ključne riječi
TV reklama, javna i komercijalna televizija, zakonska reggulacija, etika oglašavanja
(TV commercials, public and private television, legal regulation, advertising ethics)
Sažetak
Televizija je danas još na prvome mjestu ispred novina i interneta kao uspješan medij za oglašavanje koji uzima najveći dio 'kolača' u suvremenoj grani oglašavanja, a televizijske reklame se generalno smatraju najučinkovitijim masovnim marketinškim i oglašivačkim formatom. U radu će se komparativnom i kvantitativnom analizom podataka dvaju objavljenih istraživanja o statističkoj analizi sadržaja TV reklame na nacionalnim televizijskim postajama u Hrvatskoj, pokušati doći do odgovora jesu li javna i komercijalne televizije poštovale zakonske i druge regulative oglašavanja u smislu prekomjerne količine oglašavanja. Uvodni dio rada osvrće se na sve moćnije mjesto reklame u životu suvremenog pojedinca, potom se ukazuje na razliku između modela javne i komercijalne televizije s obzirom na izvor financiranja, te se naposljetku definira TV reklama. Pregledom relevantnih elemenata medijskog zakonodavstva pokazat ćemo način reguliranja oglašavanja na televiziji. Obzirom da je cilj ovoga rada uočiti (ne)odgovornost televizijskog oglašavanja u dijelu prekomjernog oglašavanja, izostavljen je odgovor na pitanje o etički odgovornom oglašavanju u smislu detektiranja prikrivenoga oglašavanja na televiziji. Smatramo da bi to bi moglo biti predmetom budućih istraživanja jer su u Hrvatskoj takva istraživanja vrlo rijetka.
Izvorni jezik
Hrvatski