Pregled bibliografske jedinice broj: 559045
Prevencija nasilnog ponašanja u školi
Prevencija nasilnog ponašanja u školi, 2007., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 559045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prevencija nasilnog ponašanja u školi
(Prevention of violent behaviour in a school)
Autori
Pehar, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
19.10
Godina
2007
Stranica
78
Mentor
Bognar, Branko
Ključne riječi
odgoj za nenasilje ; akcijsko istraživanje
(non-violence education ; action research)
Sažetak
Istraživanje o prevenciji nasilnoga ponašanja u školi proveo sam kroz dva dijela. U prvom dijelu sam nakon razgovora i educiranja djece o vrstama i oblicima nasilja koji su prisutni među njima, u školama, na ulici i igralištima, proveo anketu čiji je cilj bio utvrditi koliko su učenici upoznati s nasiljem, kako ga doživljavaju - kao žrtve, promatrači nasilja ili su sami nasilnici, kome se obraćaju za pomoć ako su bili izloženi nasilju, kakve se sve vrste nasilja događaju u ovom razredu, ima li slučajeva zlostavljanja te koliko su učitelji uključeni u edukaciju djece o nasilju i prevenciju nasilja među njima. Rezultati ankete su pokazali da je gotovo trećina učenika u razredu izložena nekom obliku verbalnog a ponekad i fizičkog nasilja. Pokazalo se da većina djece nad kojom se provodi nasilje povjerava roditeljima. Utvrdio sam da učitelji i ostale osobe u školi ne utječu u velikoj mjeri na smanjenje nasilja među djecom jer se verbalno nasilje događa u odsutnosti učitelja ili na odmorima a fizičko nasilje nasilnici provode na zaklonjenim mjestima poput svlačionice u dvorani, u garderobi te na zahodu. Unatoč ovim činjenicama, većina ispitanika voli ići u školu i ne boji se nasilnika ni nasilja. U akcijskom dijelu istraživanja proveo sam s učenicima pet radionica o prevenciji nasilja. Radionice su bile zanimljivog sadržaja prilagođene problemu istraživanja i učenicima. Ciljevi akcijskog istraživanja bili su sljedeći: razvijanje pozitivne slike o sebi, osjećaja vlastite vrijednosti i povećanje samopouzdanja kod učenika, poticanje osjećaja zajedništva, međusobnog poštivanja, ugodnog komunikacijskog ozračja, educiranje i osvješćivanje učenika o tome što je nasilje i kakve vrste nasilja postoje, educiranje o načinu reagiranja u nasilnim situacijama, kao žrtva ili kao promatrač, poticanje učenika da educiraju ostale učenike o onome što su učili, vidjeli i ostvarili kroz radionice, njegovanje umjetničkog stvaralaštva i kreativnosti, glazbene i likovne te poticanje na međusobnu suradnju i prijateljstvo između učenika kao jedinog mogućeg načina da se ovo istraživanje u ovom okruženju i provede.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek