Pregled bibliografske jedinice broj: 558811
Kako sam kroz akcijsko istraživanje počela ostvarivati vrijednosti nastave usmjerene na dijete
Kako sam kroz akcijsko istraživanje počela ostvarivati vrijednosti nastave usmjerene na dijete // Akcijsko istraživanje i profesionalni razvoj učitelja i nastavnika / Kovačević, Dubravka ; Ozorlić Dominić, Renata (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2011. str. 133-146
CROSBI ID: 558811 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako sam kroz akcijsko istraživanje počela ostvarivati vrijednosti nastave usmjerene na dijete
(How I Began to Acquire the Values of Learner-centred Teaching through Action Research)
Autori
Mandarić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Akcijsko istraživanje i profesionalni razvoj učitelja i nastavnika
Urednik/ci
Kovačević, Dubravka ; Ozorlić Dominić, Renata
Izdavač
Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
133-146
ISBN
978-953-7290-23-8
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; nastava usmjerena na učenika
(action research; learner-centered teaching)
Sažetak
Provodeći akcijsko istraživanje naučila sam puno o sebi, nastavnom procesu, o djeci i svom odnosu s njima: u prvom krugu svog istraživanja sam počela učiti kako učenicima pružiti više slobode u nastavnom procesu te kako ih prihvatiti kao osobe sa svojim vrlinama i manama. Isto tako, naučila sam kako pokazivanje prisnosti prema njima može samo doprinijeti kvaliteti nastavnog procesa, a da se pri tome ne dovede u pitanje učinkovitost procesa učenja. Isto tako sam osvijestila vrijednosti nastave usmjerene na dijete. U drugom krugu sam dalje razvijala otvorene i prisne odnose s učenicima nastojeći ostvariti pretpostavke nastave usmjerene na dijete kroz projektno učenje. Osim što sam naučila da u organiziranju projektne nastave trebam preuzeti ulogu voditelja, a ne dominantne osobe u razredu isto tako sam mijenjala svoj pristup vođenju nastavnog procesa koji je sve više bio u skladu s humanističkim pristupom učenju. To se posebno očitovalo u pružanju slobode učenicima u odlučivanju i izražavanju svog mišljenja. Ljepota onog što sam postigla nakon dvije godine istraživanja leži u svjesnijem pristupu nastavi. Samokritički promišljajući svoju profesionalnu praksu i dalje nailazim na nova pitanja: Kako učenike pota¬knuti na humane odnose? Kako naći pravu mjeru između pružanja slobode učenicima da se izraze i netoleriranja bahatog ponašanja? Kako prilagoditi nastavu što više njihovim potrebama? Na taj način i dalje modificiram svoju nastavu i ponašanje. No, sada sam svjesna kako na pitanja koja mi se javljaju ne mogu dobiti trenutne odgovore i rješenja. U skladu s idejom McNiff i Whiteheada (2006, str. 30) kako „za razliku od tradicionalne društvene znanosti, akcijska ispitivanja nisu usmjerena na zaključak, niti praktičari očekuju da će pronaći određene od¬govore“, moje učenje se i dalje nastavlja, produbljuje. Na svu seću, u tom procesu nisam sama, već ću ga nastaviti s djecom s kojom zajedno učim i razvijam se.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je objavljen dvojezično - na hrvatskom i engleskom jeziku.