Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 558811

Kako sam kroz akcijsko istraživanje počela ostvarivati vrijednosti nastave usmjerene na dijete


Mandarić, Sanja
Kako sam kroz akcijsko istraživanje počela ostvarivati vrijednosti nastave usmjerene na dijete // Akcijsko istraživanje i profesionalni razvoj učitelja i nastavnika / Kovačević, Dubravka ; Ozorlić Dominić, Renata (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2011. str. 133-146


CROSBI ID: 558811 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako sam kroz akcijsko istraživanje počela ostvarivati vrijednosti nastave usmjerene na dijete
(How I Began to Acquire the Values of Learner-centred Teaching through Action Research)

Autori
Mandarić, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Akcijsko istraživanje i profesionalni razvoj učitelja i nastavnika

Urednik/ci
Kovačević, Dubravka ; Ozorlić Dominić, Renata

Izdavač
Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
133-146

ISBN
978-953-7290-23-8

Ključne riječi
akcijsko istraživanje; nastava usmjerena na učenika
(action research; learner-centered teaching)

Sažetak
Provodeći akcijsko istraživanje naučila sam puno o sebi, nastavnom procesu, o djeci i svom odnosu s njima: u prvom krugu svog istraživanja sam počela učiti kako učenicima pružiti više slobode u nastavnom procesu te kako ih prihvatiti kao osobe sa svojim vrlinama i manama. Isto tako, naučila sam kako pokazivanje prisnosti prema njima može samo doprinijeti kvaliteti nastavnog procesa, a da se pri tome ne dovede u pitanje učinkovitost procesa učenja. Isto tako sam osvijestila vrijednosti nastave usmjerene na dijete. U drugom krugu sam dalje razvijala otvorene i prisne odnose s učenicima nastojeći ostvariti pretpostavke nastave usmjerene na dijete kroz projektno učenje. Osim što sam naučila da u organiziranju projektne nastave trebam preuzeti ulogu voditelja, a ne dominantne osobe u razredu isto tako sam mijenjala svoj pristup vođenju nastavnog procesa koji je sve više bio u skladu s humanističkim pristupom učenju. To se posebno očitovalo u pružanju slobode učenicima u odlučivanju i izražavanju svog mišljenja. Ljepota onog što sam postigla nakon dvije godine istraživanja leži u svjesnijem pristupu nastavi. Samokritički promišljajući svoju profesionalnu praksu i dalje nailazim na nova pitanja: Kako učenike pota¬knuti na humane odnose? Kako naći pravu mjeru između pružanja slobode učenicima da se izraze i netoleriranja bahatog ponašanja? Kako prilagoditi nastavu što više njihovim potrebama? Na taj način i dalje modificiram svoju nastavu i ponašanje. No, sada sam svjesna kako na pitanja koja mi se javljaju ne mogu dobiti trenutne odgovore i rješenja. U skladu s idejom McNiff i Whiteheada (2006, str. 30) kako „za razliku od tradicionalne društvene znanosti, akcijska ispitivanja nisu usmjerena na zaključak, niti praktičari očekuju da će pronaći određene od¬govore“, moje učenje se i dalje nastavlja, produbljuje. Na svu seću, u tom procesu nisam sama, već ću ga nastaviti s djecom s kojom zajedno učim i razvijam se.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad je objavljen dvojezično - na hrvatskom i engleskom jeziku.



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sanja Mandarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Mandarić, Sanja
Kako sam kroz akcijsko istraživanje počela ostvarivati vrijednosti nastave usmjerene na dijete // Akcijsko istraživanje i profesionalni razvoj učitelja i nastavnika / Kovačević, Dubravka ; Ozorlić Dominić, Renata (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2011. str. 133-146
Mandarić, S. (2011) Kako sam kroz akcijsko istraživanje počela ostvarivati vrijednosti nastave usmjerene na dijete. U: Kovačević, D. & Ozorlić Dominić, R. (ur.) Akcijsko istraživanje i profesionalni razvoj učitelja i nastavnika. Zagreb, Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), str. 133-146.
@inbook{inbook, author = {Mandari\'{c}, Sanja}, year = {2011}, pages = {133-146}, keywords = {akcijsko istra\v{z}ivanje, nastava usmjerena na u\v{c}enika}, isbn = {978-953-7290-23-8}, title = {Kako sam kroz akcijsko istra\v{z}ivanje po\v{c}ela ostvarivati vrijednosti nastave usmjerene na dijete}, keyword = {akcijsko istra\v{z}ivanje, nastava usmjerena na u\v{c}enika}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Mandari\'{c}, Sanja}, year = {2011}, pages = {133-146}, keywords = {action research, learner-centered teaching}, isbn = {978-953-7290-23-8}, title = {How I Began to Acquire the Values of Learner-centred Teaching through Action Research}, keyword = {action research, learner-centered teaching}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font