Pregled bibliografske jedinice broj: 558793
Problemi u ostvarivanju suštinskih promjena u praksi učitelja posredstvom akcijskih istraživanja
Problemi u ostvarivanju suštinskih promjena u praksi učitelja posredstvom akcijskih istraživanja // Akcijsko istraživanje i profesionalni razvoj učitelja i nastavnika / Kovačević, Dubravka ; Ozorlić Dominić, Renata (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2011. str. 41-60
CROSBI ID: 558793 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemi u ostvarivanju suštinskih promjena u praksi učitelja posredstvom akcijskih istraživanja
(Problems in Making Significant Changes in Teaching Practice through Action Research)
Autori
Bognar, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Akcijsko istraživanje i profesionalni razvoj učitelja i nastavnika
Urednik/ci
Kovačević, Dubravka ; Ozorlić Dominić, Renata
Izdavač
Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
41-60
ISBN
978-953-7290-23-8
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; profesionalni razvoj
(action research; proresional development)
Sažetak
Baveći se akcijskim istraživanjima, suočavao s različitim problemima i osobnim predrasudama koje sam prihvatio kao poticaj za osobnu kreativnost i učenje, ali isto tako i kao pokazatelj intenziteta promjena. Naime, smatram kako se proces promjena ne može ostvariti bez problema. Tamo gdje nema problema nema ni bitnih promjena, ali sami problemi nisu najvažniji poticaj našem djelovanju, već je to vizija kvalitetnije budućnosti. Premda sam shvatio kako je proces promjena daleko složeniji nego što sam to očekivao na samom početku i unatoč tome što su se neka moja početna očekivanja pokazala nerealnim, smatram kako je sve to dopri-nijelo ostvarivanju promjena i osobnom učenju. Dakle, „predrasude“ od kojih sam krenuo su zapravo predstavljale viziju u koju i danas vje¬rujem, a to je stvaranje škole usmjerene na učenika koju mogu ostvariti samo emancipirani i kreativni učitelji. Nastojeći pomoći učiteljima u stvaranju takve škole shvatio sam kako to neće biti moguće učiniti bez razumijevanja i aktivnog angažmana mnogih društvenih čimbenika. Uvjerio sam se kako je to vrlo složen i teško ostvariv cilj. Unatoč tome, osobno nastojim doprinijeti ostvarenju vizije kvalitetnije škole ne zato što je to lako postići, već zato što je to vrijedno truda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je objavljen dvojezično - na hrvatskom i engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)