Pregled bibliografske jedinice broj: 558771
Motivacija učenika i konceptualno razumijevanje sadržaja energije na kraju osnovne škole
Motivacija učenika i konceptualno razumijevanje sadržaja energije na kraju osnovne škole, 2011., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
CROSBI ID: 558771 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija učenika i konceptualno razumijevanje sadržaja energije na kraju osnovne škole
(Energy at the end of the elementary school)
Autori
Martinko, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Split
Datum
01.01
Godina
2011
Stranica
143
Mentor
Paar, Vladimir
Neposredni voditelj
Nazor, Mirjana
Ključne riječi
učenje; aktivno učenje; motivacija; učenik; nastavnik; interaktivna nastava fizike; prirodoznanstvena i fizikalna pismenost; učeničke predkoncepcije; konceptualna promjena; energija i njeni oblici
(learning; active learning; motivation; a student; a teacher; interactive physics teaching; natural science and physical literacy; students' preconceptions; conceptual change; energy and its forms)
Sažetak
U ovom su radu objavljena empirijska istraživanja na statistički signifikantnom uzorku od 473 učenika šestog razreda te 557 učenika osmog razreda iz 8 osnovnih škola grada Zagreba i zagrebačke županije. Istraživanjem se željelo utvrditi učeničke predkoncepcije o energiji prije početka nastave fizike, na kraju šestog razreda te ispitati konceptualno razumijevanje fizikalnog sadržaja energije na kraju osnovne škole. Također se željela istražiti motivacija učenika za učenje fizikalnih sadržaja, uočiti eventualna korelacija između stavova učenika prema fizici i njenim sadržajima s motivacijom za daljnje učenje fizike u srednjoj školi te pokazati ima li različitosti u stavovima, motivaciji i razini usvojenosti nastavnih sadržaja kod dječaka i djevojčica. Dokazano je, na temelju analize ovih empirijskih istraživanja, kako učenici s pozitivnijim stavovima o fizici ostvaruju prosječno bolje rezultate na testu znanja. Također je dokazano da je odnos opće motivacije i uratka u testu podjednak kod oba spola, dok su pojedini motivacijski elementi različito povezani sa znanjem kod dječaka i djevojčica. Pokazalo se kako je povezanost stavova prema načinu učenja fizike i ukupnog rezultata na testu nešto veća kod učenica, dok je veza subskale motivacije za daljnje učenje fizike i rezultata na testu veća kod učenika muškog spola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb