Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 558703

Nastava hrvatskoga u Makedoniji – učeničke procjene i stavovi


Cvikić, Lidija
Nastava hrvatskoga u Makedoniji – učeničke procjene i stavovi // Makedonsko-hrvatske jezične, književne i kulturne veze
Rijeka, Hrvatska, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 558703 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava hrvatskoga u Makedoniji – učeničke procjene i stavovi
(Teaching Croatian in MAcedonia- pupils' attitudes)

Autori
Cvikić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Makedonsko-hrvatske jezične, književne i kulturne veze

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 24.03.2011. - 25.03.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
hrvatski kao drugi jezik; poučavanje; učenički stavovi; samoprocjena
(Croatian as second language; pupils' attitudes; self assessment)

Sažetak
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske organizira hrvatsku nastavu u inozemstvu koja je namijenjena djeci hrvatskih državljana koji privremeno ili stalno žive izvan Hrvatske, odnosno djeci u inozemstvu kojima je hrvatski obiteljski jezik. Trenutačno se takva nastava organizira na 327 nastavnih mjesta, njome je obuhvaćeno oko 7000 učenika, a provodi ju 95 učitelja. Jedna je od država u kojoj se provodi hrvаtska nastava u inozemstvu i Republika Makedonija. Nastava je organizirana u Skoplju, Bitoli i Kumanovu, a održava se jedanput tjedno po dva školska sata prema Kurikulumu hrvatske nastave u inozemstvu. Tijekom 2010. godine u sklopu projekta Suradnoga skupa Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe provedeno je istraživanje o nastavi hrvatskoga jezika u Makedoniji. Cilj je bio istražiti što o nastavi hrvatskoga jezika misle učenici. Naime, mnogi nastavnici hrvatskoga jezika u inozemstvu upozoravaju na opadanje broja polaznika nastave hrvatskoga jezika. S obzirom na to da nije riječ o obaveznome obrazovanju, pohađanje nastave hrvatskoga jezika i njezina uspješnost u mnogome ovise o zadovoljstvu i motiviranosti učenika. Na temelju podataka dobivenih istraživanjem učeničkih procjena o izloženosti jeziku i njegove ovladanosti te stavova o nastavi hrvatskoga jezika u Makedoniji, oslikat će se trenutačno stanje i dati prijedlozi za izmjene kako bi nastava hrvatskoga jezika bila što učinkovitija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cvikić, Lidija
Nastava hrvatskoga u Makedoniji – učeničke procjene i stavovi // Makedonsko-hrvatske jezične, književne i kulturne veze
Rijeka, Hrvatska, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Cvikić, L. (2011) Nastava hrvatskoga u Makedoniji – učeničke procjene i stavovi. U: Makedonsko-hrvatske jezične, književne i kulturne veze.
@article{article, author = {Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2011}, keywords = {hrvatski kao drugi jezik, pou\v{c}avanje, u\v{c}eni\v{c}ki stavovi, samoprocjena}, title = {Nastava hrvatskoga u Makedoniji – u\v{c}eni\v{c}ke procjene i stavovi}, keyword = {hrvatski kao drugi jezik, pou\v{c}avanje, u\v{c}eni\v{c}ki stavovi, samoprocjena}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2011}, keywords = {Croatian as second language, pupils' attitudes, self assessment}, title = {Teaching Croatian in MAcedonia- pupils' attitudes}, keyword = {Croatian as second language, pupils' attitudes, self assessment}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font