Pregled bibliografske jedinice broj: 558612
Ravnatelj kao poslovodni i pedagoški (ruko)voditelj škole
Ravnatelj kao poslovodni i pedagoški (ruko)voditelj škole // Pravno-pedagoški priručnik / Drandić, B. ; Zekanović, N. ; Staničić, S. (ur.).
Zagreb: Znamen, 2011. str. 215-228
CROSBI ID: 558612 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ravnatelj kao poslovodni i pedagoški (ruko)voditelj škole
(Headteacher as executive and pedagogical school leader)
Autori
Staničić, Stjepan ; Zekanović, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Pravno-pedagoški priručnik
Urednik/ci
Drandić, B. ; Zekanović, N. ; Staničić, S.
Izdavač
Znamen
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
215-228
ISBN
978-953-6006-39-1
Ključne riječi
Ravnatelj, Poslovodni rukovoditelj škole, Pedagoški rukovoditelj škole
(Headteacher, Headteacher as executive school leader, Headteacher as pedagogical school leader)
Sažetak
Ravnatelj na jednoj strani skrbi o svrhovitom, racionalnom i legalnom poslovanju obrazovne ustanove kao organizacije, djelujući kao upravni, poslovodni i tehnički rukovoditelj, odnosno kao menadžer i/ili lider. Na drugoj strani ravnatelj brine o profesionalnom pedagoškom radu čime doprinosi poželjnoj kakvoći procesa rada i optimalnoj razini postignuća škole. Skrbeći o procesu učenja i poučavanja, on funkcionira kao stručni/pedagoški rukovoditelj, tj. kao pedagog, dijelom kao psiholog, pa i nastavnik. Stoga se ravnatelj i definira kao poslovodni (upravno-tehnički) i stručni (pedagoški) voditelj. Da bi ravnatelj uspješno, kako poslovodno tako i stručno, vodio svoju odgojno-obrazovnu ustanovu prema ostvarenju njezina cilja, on treba ostvariti određene funkcije, imati za to odgovarajuće kompetencije i znati djelovati na ključnim područjima rada. Funkcije, kompetencije i područja rada, temeljne su odrednice uloge ravnatelja. Stoga se u ovom radu, između ostalog, odgovara i na sljedeća pitanja: koje su to funkcije što ih ravnatelj ostvaruje da bi postigao cilj, kakve su mu kompetencije potrebne i na koji ih način steći, te koje aktivnosti se ostvaruju u školi i na kojim područjima rada ravnatelj dokazuje svoju poslovodnu i stručnu ulogu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Pastuović, Nikola, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb