Pregled bibliografske jedinice broj: 558580
Ocjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku
Ocjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku // Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete / Bežen, A., Majhut, B. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011. str. 15-30 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 558580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ocjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku
(Evaluating writing skills in the mother tongue)
Autori
Aladrović-Slovaček, Katarina ; Kolar Billege, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete
/ Bežen, A., Majhut, B. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011, 15-30
ISBN
978-953-7210-43-4
Skup
Četvrti specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-4)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezične djelatnosti ; pisanje ; procjenjivanje ; znanje materinskoga jezika
(language skills ; writing ; assessment ; knowledge of mother tongue)
Sažetak
Cilj ovoga rada je istražiti na koji način (prema kojim kriterijima) učitelji razredne nastave (N=120) procjenjuju ostvarenje jezične djelatnosti pisanja. Kako ne postoje standardizirani kriteriji za procjenu jezične djelatnosti pisanja, nego samo predloženi pristupi (Težak, 1998, Visinko, 2007), pokazuje se da se oni u praksi na različite načine ostvaruju. Jezična djelatnost pisanja jedna je od temeljnih jezičnih djelatnosti na kojoj se procjenjuje učenikovo znanje materinskoga jezika i o čijim rezultatima ovisi učenikova budućnost (državna matura, buduća mala matura). Ovo istraživanje željelo bi pokazati trenutnu situaciju i otvoriti put standardizaciji kriterija za procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb