Pregled bibliografske jedinice broj: 558568
Teorijske odrednice i praktično mjerenje učinkovitosti prodaje
Teorijske odrednice i praktično mjerenje učinkovitosti prodaje, 2011., magistarski rad, Ekonomoski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 558568 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijske odrednice i praktično mjerenje učinkovitosti prodaje
(Theoretical implications and practical measurment of sales effectiveness)
Autori
Razum, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomoski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
06.09
Godina
2011
Stranica
122
Mentor
Tomašević Lišanin, Marija
Ključne riječi
prodajna učinkovitost; prodajni menadžeri; učinkovitost prodavača; dizajn prodajne organizacije; Republika Hrvatska
(Sales effectiveness; Sales managers; Salesforce effectiveness; Sales organization design; Republic of Croatia)
Sažetak
Stalni pritisci globalizacije i drugih čimbenika koji su rezultat smanjenog gospodarskog rasta dodatno naglašavaju imperativ pronalaženja veće učinkovitosti i superiornog učinka prodajne organizacije. Temeljni cilj ovog rada je raspoznati i analizirati glavne izvore prodajne učinkovitosti, te ponuditi smjernice za unaprijeđenje uobičajene prodajne prakse. Predmet provedenog empirijskog istraživanja bio je identificirati izvore učinkovitosti prodajne organizacije na osnovu usporedbe dvije skupine organizacija ; onih relativno visoke i niske prodajne učinkovitosti. Koncept prodajne učinkovitosti poduzeća promatrao se kroz pet zasebnih čimbenika: aktivnosti prodajnog menadžmenta, obilježja prodavača, dizajn prodajne organizacije, učinkovitosti prodavača s obzirom na njihove rezultate te njihovo ponašanje. Analizom rezultata došlo se do zaključka kako su najznačajniji izvori prodajne učinkovitosti aktivnosti prodajnog menadžmenta usmjerene praćenju i nagrađivanju prodavača, te da prodajni menadžeri u učinkovitim organizacijama iskazuju puno veće zadovoljstvo strukturom prodajnih područja. Prodavači u učinkovitim organizacijama imaju visoku razinu motivacije i privrženosti te imaju značajno veću učinkovitost u ostvarivanju prodajnih rezultata nego li je to slučaj u manje učinkovitim organizacijama. Istraživanje predstavlja dopunu istraživanjima provedenim u svijetu, a posebno doprinosi izuzetno malom broju istraživanja o funkciji upravljanja prodajom na području Republike Hrvatske. Za potpuniju analizu potrebno bi bilo obuhvatiti veći broj ispitanika, u model uključiti varijable iz vanjskog okruženja te ispitati potencijalni utjecaj vrste proizvoda i gospodarske grane poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0000000-2493 - Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima (Tomašević-Lišanin, Marija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb