Pregled bibliografske jedinice broj: 55836
Stavovi prema edukacijskoj integraciji djece s posebnim potrebama
Stavovi prema edukacijskoj integraciji djece s posebnim potrebama // Dijete i društvo, časopis za promicanje prava djeteta, 2 (2000), 1; 23-35 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 55836 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi prema edukacijskoj integraciji djece s posebnim potrebama
(Attitudes towards the educational integration of children with special needs)
Autori
Kiš-Glavaš, Lelia
Izvornik
Dijete i društvo, časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 2
(2000), 1;
23-35
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
integracija; stavovi učitelja; djeca s posebnim potrebama; učitelj
(integration; teacher's attirudes; children with special needs; teacher)
Sažetak
Integracija, odnosno zajedničko školovanje djece sa i bez teškoća u razvoju u redovnom sustavu odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, započela je 1980. godine donošenjem Zakon o odgoju i obrazovanju. Još je tada bilo jasno da za uspješnu provedbu ovoga procesa treba biti zadovoljen niz objektivnih (prostor, programi, financijska sredstva) i subjektivnih pretpostavki(odgovarajuća priprema i povoljna stajališta svih sudionika integracije - učenika, učitelja, roditelja, rukovodstva škole) kao i organizacijskih uvjeta (različiti modeli školovanja), što je bilo samo manjim dijelom ostvareno. iako je od tada prošlo gotovo 20 godina, učinjeno je veoma malo, a to je ponajprije odraz nedostatne primjene rezultata znanstvenih istraživanja u praksi, te niza kulturoloških, društvenih i ekonomskih uvjeta u našoj zemlji.
Naši eminentni stručnjaci, poznavatelji školskih prilika u Hrvatskoj, posebice poznavatelji provedbe edukacijske integracije, sustavno ističu jasno određene strategije djelovanja u društvu. Posebni značaj oni pridaju ulozi i stajalištima učitelja, kako za uspješnu provedbu procesa integracije tako i za smjer intelektualnog, emocionalnog i socijalnog razvoja svakog pojedinog djeteta. Bez obzira na to radi li se o djetetu sa ili bez teškoća u razvoju, zadaća učitelja u njegovu odgoju i obrazovanju izuzetno je složena i odgovorna, a samom nazočnošću djece s posebnim potrebama u redovnim razredima stajališta učitelja i ostalih sudionika integracije postupno se mijenjaju u pozitivnom smjeru. No, je li to dovoljno i možemo li biti zadovoljni tim evidentnim, no ipak suviše malim koracima? Možemo li učiniti više za uspješnost i zadovoljstvo u radu učitelja, a time i sadašnjost i budućnost naše djece?
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
013001
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Lelia Kiš-Glavaš
(autor)