Pregled bibliografske jedinice broj: 558286
Razvoj školstva i obrazovna politika u Republici Hrvatskoj na putu u Europu
Razvoj školstva i obrazovna politika u Republici Hrvatskoj na putu u Europu // Europsko obrazovanje, koncepti i perspektive iz pet zemalja / Domović, A., Gehrmann, S., Kruger-Potratz, M., Petravić, A. (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2011. str. 158-178
CROSBI ID: 558286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj školstva i obrazovna politika u Republici Hrvatskoj na putu u Europu
(Development of the Croatian School System and Education Policy on the Road on the EU Accession)
Autori
Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Europsko obrazovanje, koncepti i perspektive iz pet zemalja
Urednik/ci
Domović, A., Gehrmann, S., Kruger-Potratz, M., Petravić, A.
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
158-178
ISBN
978-953-0-61951-7
Ključne riječi
obrazovne promjene u Republici Hrvatskoj, nacionalni kurikulum, vanjsko vrednovanje obrazovanja, kvalifikacija odgojitelja, učitelja i strukovnih nastavnika
(Education reforms in Croatia, National Curriculum Framework, external evaluation, professional qualification, teacher, vocational teacher for vocational subjects.)
Sažetak
U radu se razmatraju promjene u sustavu predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja zadnjih deset godina u Republici Hrvatskoj. S obzirom na vremenski odmak od Domovinskog rata (1991. - 1995.), te opredjeljenost politike za europski suživot, prikazani su problemi s kojime se suočava odgojno-obrazovni sustav, te mjere i aktivnosti koje je obrazovna politika poduzela u njihovom rješavanju kao i one koje planira poduzetni na putu u Europu. Obilježja odgojno-obrazovnog sustava su prikazana po razinama, od decentraliziranoga predškolskog do centraliziranoga osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja. Za svaku razinu su predočeni problemi, kvalitativna poboljšanja kroz različite parametre - nastavne planove i programe, vanjsko vrednovanje, pedagoške standarde, te obrazovne kvalifikacije odgojitelja, učitelja i nastavnika. Reformske smjernice obrazovne politike na predtercijalnoj razini imaju težište na Nacionalnome okvirnome kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje(2010.), koji jedinstvenom metodologijom i tehnologijom izrade predškolskog kurikuluma, općeobrazovnih te umjetničkih i stukovnih kurikuluma osigurava sustavno i skladno povezivanje procesa poučavanja i učenja, odgoja i obrazovanja te osposobljavanje djece i mladih za cjeloživotno učenje, što je strateški cilj obrazovne politike Republike Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Dijana Vican
(autor)