Pregled bibliografske jedinice broj: 557759
Odrednice pristupa učenju i poučavanju u srednjoškolskom kontekstu
Odrednice pristupa učenju i poučavanju u srednjoškolskom kontekstu, 2008., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 557759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice pristupa učenju i poučavanju u srednjoškolskom kontekstu
(Approaches to learning and teaching within secondary school context)
Autori
Pavin Ivanec, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.12
Godina
2008
Stranica
136
Mentor
Vizek Vidović, Vlasta
Ključne riječi
pristupi učenju; pristupi poučavanju; odnos pristupa učenju i pristupa poučavanju; srednjoškolska nastava
(approaches to learning; approaches to teaching; relationship between approaches to learning and approaches to teaching; secondary school)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi odrednice pristupa učenju i poučavanju u srednjoškolskom kontekstu te utvrditi odnos nastavničkog poučavanja i učeničkog učenja. S aspekta učenika ispitalo se mogu li se učenički pristupi učenju objasniti na temelju učeničkih koncepcija o učenju, učeničke sklonosti ka određenom načinu poučavanja te percepciji nekih karakteristika konteksta poučavanja (zanimljivost i zahtjevnost predmeta, jasnoća zahtjeva predmeta, nastavnički entuzijazam za predmet i nastavnički pristupi poučavanju). S aspekta nastavnika ispitalo se mogu li se nastavnički pristupi poučavanju objasniti na temelju nastavničkih koncepcija o poučavanju i učenju, te percepciji nekih karakteristika konteksta poučavanja (učenička sklonost kao određenom načinu poučavanja, entuzijazam za vlastiti predmet te percepcija poticajnosti nastavničkog poziva i školskog okruženja). Ispitivanje je provedeno na 573 učenika četvrtih razreda gimnazija te na 372 nastavnika iz istih škola. Rezultati regresijskih analiza pokazali su kako su prediktori površinskog pristupa učenju učenička sklonost ka poučavanju prijenosom informacija, te doživljaj predmeta zahtjevnim i nezanimljivim. Prediktori dubinskog pristupa su koncepcija o učenju kao transformaciji, učenička sklonost ka poučavanju usmjerenom na poticanje razumijevanja, zanimljivost predmeta te percepcija kako su nastavnici u svom radu aktivni u pogledu korištenja oba pristupa poučavanju. Rezultati regresijske analize za nastavničke pristupe poučavanju ukazuju da su prediktori pristupa umjerenog na prijenos informacija (nastavnika) percepcija kako su učenici skloni upravo takvom poučavanju, koncepcija o poučavanju kao procesu prijenosa informacija, ali i poticanja razumijevanja te nastavnički entuzijazam za predmet. Prediktori pristupa usmjerenog na poticanje razumijevanja (učenika) su percepcija učeničke sklonosti takvom načinu poučavanja, koncepcija o poučavanju kao procesu poticanja razumijevanja te nastavnički entuzijazam za predmet. Rezultati su pokazali i da je među nastavnicima čiji je pristup poučavanju u većoj mjeri usmjeren na učenike i više učenika koji uče dubinski, dok je među nastavnicima koji su u manjoj mjeri usmjereni na učenike i više učenika koji uče površinski. Učenici koji uče dubinski imaju bolje ocjene od onih koji uče površinski, bez obzira na pristup poučavanju njihovih nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb