Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 557699

Od “matematika mi ne ide” do diskalkulije.


Lenček, Mirjana; Peretić, Maja; Arapović, Diana
Od “matematika mi ne ide” do diskalkulije. // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Zadar, Hrvatska, 2008. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 557699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od “matematika mi ne ide” do diskalkulije.
(From „I’m not good in math” to dyscalculia)

Autori
Lenček, Mirjana ; Peretić, Maja ; Arapović, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
matematika; diskalkulija
(math; dyscalculia)

Sažetak
Složenost, odnosno zahtjevnost matematike se često ne prepoznaje, posebno kada se usvajanje znanja, postupaka i njihova primjena odvijaju bez teškoća. Uočavanje problema (s matematičkim konceptima, u pamćenju matematičkih činjenica, organiziranju brojeva i razumijevanju i uporabi matematičkoga jezika) se najčešće događa u školskoj dobi. No, mnoga se matematička znanja usvajaju znatno ranije, puno prije formalne poduke. Prediktori uspjeha u matematici nisu jasno definirani, ali je izvjesno da pojedini simptomi upućuju na moguće teškoće pa i poremećaj u usvajanju matematike. Opis obilježja odstupanja neophodno je promatrati s obzirom na dob, odnosno s obzirom na količinu formalne poduke i on uključuje čitav niz znanja o komponentama matematike u svrhu procjene. Prepoznati fenomen , bilo u okviru specifičnih teškoća učenja ili pak izdvajajući matematičke teškoće kao poseban entitet, moguće je na osnovi „razvojne matematičke linije“ i jasnoga određenja svrhe svakoga matematičkoga zadatka te na osnovi niza podataka o procesima uključenima u rješavanje. U ovome radu prikazat će se neke značajke odstupanja u matematici u predškolskoj i školskoj dobi u svrhu oblikovanja smjernica za prepoznavanje djece kojoj je neophodna podrška ili pomoć - logopedska ili neka druga. Ranim otkrivanjem moguće je smanjiti čitav niz negativnih posljedica – psiholoških, socijalnih, ekonomskih i drugih, pri čemu znanja odgojitelja i učitelja o fenomenu teškoća i poremećaja mogu biti presudna za akademski napredak i život ove djece u cijelosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Arapović (autor)

Avatar Url Mirjana Lenček (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lenček, Mirjana; Peretić, Maja; Arapović, Diana
Od “matematika mi ne ide” do diskalkulije. // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Zadar, Hrvatska, 2008. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
Lenček, M., Peretić, M. & Arapović, D. (2008) Od “matematika mi ne ide” do diskalkulije.. U: Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja.
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Pereti\'{c}, Maja and Arapovi\'{c}, Diana}, year = {2008}, keywords = {matematika, diskalkulija}, title = {Od “matematika mi ne ide” do diskalkulije.}, keyword = {matematika, diskalkulija}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Pereti\'{c}, Maja and Arapovi\'{c}, Diana}, year = {2008}, keywords = {math, dyscalculia}, title = {From „I’m not good in math” to dyscalculia}, keyword = {math, dyscalculia}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font