Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 557690

U početku bijaše riječ: O početnicama i čitanju.


Lenček, Mirjana; Gligora, Jelene
U početku bijaše riječ: O početnicama i čitanju. // Logopedija, 2 (2010), 1; 36-45 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 557690 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
U početku bijaše riječ: O početnicama i čitanju.
(In the beginning was the word: on primers and reading)

Autori
Lenček, Mirjana ; Gligora, Jelene

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 2 (2010), 1; 36-45

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
početno čitanje; kvaliteta početnica; rizika za razvoj teškoća čitanja i pisanja
(early literacy; risk for development of dyslexia nad dysgraphia)

Sažetak
Određenje pismenosti proteže se na kontinuumu od nepismenosti do pismenosti, pri čemu čitanje i pisanje predstavljaju one vještine koje su u osnovi pojma pismenosti. Čitati i pisati daje mogućnosti usvajanja informacija i znanja, širenja spoznaja i napredovanja općenito. Upravo stoga je početak čitanja i pisanja i sustavne poduke u sklopu procesa obrazovanja izuzetno važan period u životu svakog djeteta. Dio toga sustava je i početnica. Raznolikost i konceptualna raznovrsnost te brojnost početnica koje se koriste i odobrene su za uporabu u nasem školskom sustavu pokrenula je niz rasprava o opravdanosti kako broja tako i strukture nekih početnica. S ciljem poticanja promišljanja o kvaliteti početnica, a usmjereni na procese početnoga opismenjavanja, nastojali smo utvrditi ima li razlika u čitanju i pisanju kod djece prvoškolaca podučavanih različitim početnicama. Kako na obilježja početnoga čitanja i pisanja utječe cijeli niz čimbenika, dobiveni rezultati raspravljeni su u kontekstu doprinosa izdvajanju bitnih značajki za promicanje kvalitete takve vrste udžbenika. Izdvajajući razlike dobivene na ispitanim grupama djece i opisom nekih kvaliteta koristenih početnica radi se ne samo na podizanju razine početnoga čitanja i pisanja već i na prevenciji teskoća čitanja i pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirjana Lenček (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lenček, Mirjana; Gligora, Jelene
U početku bijaše riječ: O početnicama i čitanju. // Logopedija, 2 (2010), 1; 36-45 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Lenček, M. & Gligora, J. (2010) U početku bijaše riječ: O početnicama i čitanju.. Logopedija, 2 (1), 36-45.
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Gligora, Jelene}, year = {2010}, pages = {36-45}, keywords = {po\v{c}etno \v{c}itanje, kvaliteta po\v{c}etnica, rizika za razvoj te\v{s}ko\'{c}a \v{c}itanja i pisanja}, journal = {Logopedija}, volume = {2}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {U po\v{c}etku bija\v{s}e rije\v{c}: O po\v{c}etnicama i \v{c}itanju.}, keyword = {po\v{c}etno \v{c}itanje, kvaliteta po\v{c}etnica, rizika za razvoj te\v{s}ko\'{c}a \v{c}itanja i pisanja} }
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Gligora, Jelene}, year = {2010}, pages = {36-45}, keywords = {early literacy, risk for development of dyslexia nad dysgraphia}, journal = {Logopedija}, volume = {2}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {In the beginning was the word: on primers and reading}, keyword = {early literacy, risk for development of dyslexia nad dysgraphia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font