Pregled bibliografske jedinice broj: 557690
U početku bijaše riječ: O početnicama i čitanju.
U početku bijaše riječ: O početnicama i čitanju. // Logopedija, 2 (2010), 1; 36-45 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 557690 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
U početku bijaše riječ: O početnicama i čitanju.
(In the beginning was the word: on primers and reading)
Autori
Lenček, Mirjana ; Gligora, Jelene
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 2
(2010), 1;
36-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
početno čitanje; kvaliteta početnica; rizika za razvoj teškoća čitanja i pisanja
(early literacy; risk for development of dyslexia nad dysgraphia)
Sažetak
Određenje pismenosti proteže se na kontinuumu od nepismenosti do pismenosti, pri čemu čitanje i pisanje predstavljaju one vještine koje su u osnovi pojma pismenosti. Čitati i pisati daje mogućnosti usvajanja informacija i znanja, širenja spoznaja i napredovanja općenito. Upravo stoga je početak čitanja i pisanja i sustavne poduke u sklopu procesa obrazovanja izuzetno važan period u životu svakog djeteta. Dio toga sustava je i početnica. Raznolikost i konceptualna raznovrsnost te brojnost početnica koje se koriste i odobrene su za uporabu u nasem školskom sustavu pokrenula je niz rasprava o opravdanosti kako broja tako i strukture nekih početnica. S ciljem poticanja promišljanja o kvaliteti početnica, a usmjereni na procese početnoga opismenjavanja, nastojali smo utvrditi ima li razlika u čitanju i pisanju kod djece prvoškolaca podučavanih različitim početnicama. Kako na obilježja početnoga čitanja i pisanja utječe cijeli niz čimbenika, dobiveni rezultati raspravljeni su u kontekstu doprinosa izdvajanju bitnih značajki za promicanje kvalitete takve vrste udžbenika. Izdvajajući razlike dobivene na ispitanim grupama djece i opisom nekih kvaliteta koristenih početnica radi se ne samo na podizanju razine početnoga čitanja i pisanja već i na prevenciji teskoća čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Lenček
(autor)