Pregled bibliografske jedinice broj: 556944
Usporedba govora dječaka i djevojčica u dobi od pete do sedme godine
Usporedba govora dječaka i djevojčica u dobi od pete do sedme godine, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 556944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba govora dječaka i djevojčica u dobi od pete do sedme godine
(Comparison of speech of five- to seven-year old boys and girls)
Autori
Bajzec, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2011
Stranica
130
Mentor
Mildner, Vesna
Ključne riječi
govorna proizvodnja; razlike u spolu; vrste riječi; predškolska djeca
(speech production; gender differences; word types; preschool children)
Sažetak
Na uzorku od 28 djevojčica i 30 dječaka u dobi od 5 do 7 godina čiji je materinski jezik hrvatski, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja postoji li statistički značajna razlika u govornom izražavanju dječaka i djevojčica pred polazak u školu. U prvom su zadatku djeca bila zamoljena da na temelju pripremljene slikovnice s kojom su se prethodno nakratko upoznali, a koju od prije nisu poznavali, ispričaju priču uz pomoć potpitanja ispitivača koja su bila gotovo jednaka za svu djecu. U drugom zadatku ispitivač i dijete slobodno su razgovarali, ali opet je razgovor bio usmjeravan podjednakim potpitanjima kako bi sva djeca imala jednaku priliku pokazati svoj govor. Dječaci i djevojčice ne razlikuju se značajno u govornoj proizvodnji u dobi između 5. i 7. godine: u prosjeku koriste približno jednak broj riječi te se bogatstvo njihova rječnika ne razlikuje ovisno o spolu. I u govoru dječaka i djevojčica u prvom zadatku najzastupljeniji su bili glagoli, veznici, zamjenice, prilozi, pridjevi, prijedlozi, čestice i brojevi. najmanji postotak otpao je na neriječi te uzvike. U drugom zadatku poredak se malo izmijenio pa su kod djevojčica najzastupljeniji bili glagoli potom imenice, zamjenice, veznici, prilozi, prijedlozi, čestice, pridjevi, brojevi, neriječi i uzvici. Dječaci su u drugom zadatku najviše koristili glagole, potom imenice, zamjenice, veznike, priloge, čestice, prijedloge, pridjeve i brojeve, a najmanje su zastupljene bile neriječi i uzvici. Statistički značajna razlika u prvom zadatku pojavila se u postotku korištenja imenica u korist djevojčica i zamjenica u korist dječaka, te u drugom zadatku u postotku korištenja imenica u korist djevojčica i čestica u korist dječaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)