Pregled bibliografske jedinice broj: 556873
Utjecaj marketinga na tržišnu uspješnost filma
Utjecaj marketinga na tržišnu uspješnost filma, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 556873 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj marketinga na tržišnu uspješnost filma
(The impact of marketing on movie success)
Autori
Udovičić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.10
Godina
2011
Stranica
100
Mentor
Tomašević Lišanin, Marija
Neposredni voditelj
Ozimec, Kristina
Ključne riječi
marketing; film marketing
(marketing; movie marketing)
Sažetak
Američka filmska industrija jedna je od najznačajnijih grana američkog gospodarstva. Film je najunosniji i najprofitabilniji izvozni proizvod SAD-a što pokazuje i činjenica da su dionice filmske korporacije Disney već godinama među vodećim pozicijama NYSE (New York Stock Exchange). Kako je moguće da je Hollywood tako uspješan i gotovo nedodirljiv? Odgovor leži u detaljno razrađenom planu marketinga svakog pojedinog filma. Svjedoci smo sve veće konkurencije na filmskom tržištu, zatrpavanjem sve većim i većim brojem snimljenih filmova. Više nije dovoljno da film ima dobru priču, da je dobro režiran ili ima poznate glumce. Kvaliteta filma ne osigurava njegov uspjeh, iako je nužan preduvjet. Film, kao i sve više drugih tipova proizvoda, počela je prodavati razrađena strategija marketinga, dodatna vrijednost, inovativnost u pristupu i interaktivnost u komunikaciji. Marketing filma započinje već u ranoj fazi stvaranja ideje i nastavlja se kroz proizvodnju, distribuciju, ali i nakon prikazivanja samog filma kroz postprodajne aktivnosti. Tako se marketing filma definira kao svaka aktivnost koja potpomaže doseg ciljne skupine kroz cijeli životni ciklus filma. Osnovni problem koji će se pokušati riješiti pisanjem ovog diplomskog rada je analiza i jasniji prikaz izravnog utjecaja različitih strategija marketinga na uspjeh filma. Drugim riječima, istražiti kako se marketing može koristiti kao alat pospješivanja prodaje dobrog, ali i lošeg filma. Pri tome se termin 'loš' i 'dobar' film temelji se na činjenici kako je ocijenjen od strane profesionalnih stručnjaka, a ne na subjektivnom stavu nas kao gledatelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0000000-2493 - Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima (Tomašević-Lišanin, Marija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb