Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 556814

Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj


Matić, Iva
Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj, 2010., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 556814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj
(Insurance distribution channels in Republic of Croatia)

Autori
Matić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
06.12

Godina
2010

Stranica
78

Mentor
Tomašević Lišanin, Marija

Neposredni voditelj
Ozimec, Kristina

Ključne riječi
osiguranje; kanali prodaje; preferencije potrošaĉa; Hrvatska
(insurance; distribution channels; customer’s preferences; Croatia)

Sažetak
Nakon osamostaljenja Hrvatske i napuštanjem dotadašnjeg socijalistiĉkog drţavnog ustroja dogaĊa se ekspanzija i na trţištu osiguranja. Broj osiguratelja konstantno se povećava da bi danas dostigao brojku od 27 društava. Ukupna bruto premija je iz godine u godinu u konstantnom rastu, izuzev krizne 2008. i 2009. godine, a povećavao se i udio ţivotnih osiguranja u strukturi ukupne premije što ukazuje na postupni razvoj sektora osiguranja u Hrvatskoj. TakoĊer je slijedio i razvoj sofisticiranijih proizvoda, a osiguravajuća društva logiĉnim slijedom dogaĊaja mijenjaju i prilagoĊavaju svoju prodajnu strukturu. Znaĉajni se napori ulaţu u formiranje vlastite interne prodajne mreţe na koju u 2009. godini otpada 27% premije ţivotnog osiguranja i ĉak 48% premije neţivotnog osiguranja. Agencijska prodajna mreţa s druge strane zauzima ĉak 43% premije ţivotnog osiguranja, odnosno 21% premije u segmentu neţivotnog osiguranja. Ovi tradicionalni kanali prodaje uz visoku efikasnost nose i vrlo visoke troškove. Stoga hrvatski osiguratelji posljednjih nekoliko godina rade i na razvoju bankookanala na koji otpada 16% premije ţivotnog osiguranja, što je relativno malen udio ako se usporedi s nekim visoko razvijenim osigurateljnim trţištima, ali predviĊa se daljnje jaĉanje toga kanala i intenzivnije povezivanje usluga banaka i osiguranja. Alternativni kanali distribucije, takoĊer s troškovne strane vrlo efikasni, u Hrvatskoj su još uvijek u povojima. Naime, osiguratelji u Hrvatskoj s rezervom pristupaju internetu, mobilnoj tehnologiji, pozivnim centrima i drugim alternativama tradicionalnoj prodaji. Razliĉite preferencije potrošaĉa dovode do potrebe za višekanalnom distribucijom. Svaki je kanal potreban, a odabir ovisi o preferencijama i obiljeţjima samog potrošaĉa. Za potrebe istraţivanja provedeno je jednokratno opisno istraţivanje anketnim upitnikom na uzorku od 120 ispitanika kojim se ţeljelo ustanoviti kakva je percepcija pojedinih kanala prodaje osiguranje kod hrvatskih potrošaĉa. Primarnim istraţivanjem se uoĉilo postojanje razlika u percipiranju pojedinih prodajnih kanala ovisno o demografskim kriterijima - dob, stupanj obrazovanja. Da bismo dublje istraţili kakva je budućnost pojedinih kanala prodaje u Hrvatskoj, napravljen je intervju s jednim od uvaţenih struĉnjaka iz podruĉja osiguranja – prof. dr.sc. Marijanom Ćurkovićem. Dr. Ćurković, poĉasni doţivotni predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranja i glavni urednik portala www.osiguranje.hr, komentirao je prednosti i nedostatke te potencijal i smjer razvoja prodajnih kanala osiguranja u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
067-0000000-2493 - Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima (Tomašević-Lišanin, Marija, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Matić, Iva
Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj, 2010., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Matić, I. (2010) 'Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mati\'{c}, Iva}, year = {2010}, pages = {78}, keywords = {osiguranje, kanali prodaje, preferencije potro\v{s}a\^{c}a, Hrvatska}, title = {Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj}, keyword = {osiguranje, kanali prodaje, preferencije potro\v{s}a\^{c}a, Hrvatska}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mati\'{c}, Iva}, year = {2010}, pages = {78}, keywords = {insurance, distribution channels, customer’s preferences, Croatia}, title = {Insurance distribution channels in Republic of Croatia}, keyword = {insurance, distribution channels, customer’s preferences, Croatia}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font