Pregled bibliografske jedinice broj: 55681
Procjena psihoedukacijskog profila odraslih osoba s autističnim poremećajem u Centru za autizam Zagreb
Procjena psihoedukacijskog profila odraslih osoba s autističnim poremećajem u Centru za autizam Zagreb // Zbornik referata sa stručnog skupa održanog u povodu 20. godišnjice rada i udruge
Zagreb: Udruga za pomoć osobama s autizmom Hrvatske, 1999. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 55681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena psihoedukacijskog profila odraslih osoba s autističnim poremećajem u Centru za autizam Zagreb
(Essessment of psychoeducational profil off adults with autisic disorder in the Center for autism Zagreb)
Autori
Škrinjar, Jasmina ; Vragović, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik referata sa stručnog skupa održanog u povodu 20. godišnjice rada i udruge
/ - Zagreb : Udruga za pomoć osobama s autizmom Hrvatske, 1999
Skup
Dani autizma
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.05.1999. - 29.05.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
autizam; psihoedukacijski profil;odrasle osobe
(autism; adults; psychoeducational profil)
Sažetak
Kompleksnost prirode autističnog poremećaja iziskuje temeljitu procjenu na mnogim područjima potreba i vještina. Te se procjene trebaju provoditi u različitim okolnostima i u različitim kontekstualnim situacijama. Posve je jasno da osobe s autističnim poremećajem uče određene vještine u odnosu na konkretnu situaciju, a to znanje nisu u stanju generalizirati u drugim, čak niti u vrlo sličnim, situacijama. Stoga je potrebno, osim procjene u različitim situacijama, koristiti i podatke dobivene od različitih procjenjivača koji su u interakciji s osobom s autizmom u različitim životnim situacijama.Preduvjet planiranja i programiranja primjerenih rehabilitacijskih postupaka je dobra procjena. Ciljevi ovog istraživanja bili su: uvođenje u redovitu primjenu liste za procjenu psihoedukacijskog profila odraslih osoba s autističnim poremećajem i pokušaj evaluacije dosadašnje primjene programa rehabilitacije odraslih osoba s autističnim poremećajem. Korišten je psihoedukacijski profil za adolescente i odrasle osobe s autizmom AAPEP - instrument kojim se procjenjuje spremnost za pojedine životne i radne uvjete. Usporedili su se rezultati primjene liste u dvije vremenske točke u rasponu od tri godine. Naše iskustvo pokazalo je da je za primjenu AAPEP-a potrebna dobra pripremljenost, izvrsno poznavanje instrumenta i specifičnosti njegove primjene kako u dijelu postavljanja, ocjenjivanja, tako i u djelu interpretiranja rezultata. Doprinos ovog istraživanja jest spoznaja o dostupnosti instrumenta koji bi trebao, uz eventualne manje prilagodbe i uz iskustvo koje bi proisteklo kontinuiranom primjenom, postati integralan dio rehabilitacijskog procesa u našoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Frey Škrinjar
(autor)