Pregled bibliografske jedinice broj: 556792
Zeleni marketing i njegov utjecaj na zelenog potrošača
Zeleni marketing i njegov utjecaj na zelenog potrošača, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 556792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zeleni marketing i njegov utjecaj na zelenog potrošača
(Green marketing anf it's influence on the green consumer)
Autori
Kuntić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.05
Godina
2011
Stranica
82
Mentor
Tomašević Lišanin, Marija
Neposredni voditelj
Ozimec, Kristina
Ključne riječi
zeleni marketing; zeleni potrošač; odgovornost prema okolišu
(green marketing; green consumer; environmental responsibility)
Sažetak
Okoliš je sve što okružuje ljude. Ljudskim je djelovanjem došlo do njegovog onečišćenja, a krajnje je vrijeme da ti isti ljudi poduzmu nešto kako bi ga zaštitili. U posljednje vrijeme se javljaju poduzeća koja svojim djelovanjem pokazuju odgovornost prema prirodi, kako bi se onečišćenje smanjilo ili kako bi ga bilo manje. Kako bi se ekološka svijest što više probudila jako je važno da ljudi imaju nešto što će im pokazati o čemu trebaju brinuti i kako se ponašati prema prirodi. Tu do izražaja dolazi "zeleni marketing", koji preko svojih elemenata utječe na "zelene potrošače", njihova razmišljanja i djelovanja. Prema tome, cilj rada je prikazati nastale probleme vezane uz okoliš i objasniti načine putem kojih marketing sudjeluje u rješavanju nastalih poteškoća, te prikazati kakvi su stavovi, vjerovanja i ponašanja "zelenih potrošača". Za potrebe pisanja rada istraživani su sekundarni podaci, prikupljeni iz knjiga i članaka napisanih na temu zelenog marketinga i zelenog potrošača. Osim toga, proučavane su i različite internet stranice poduzeća i udruga koje pridonose smanjenju onečišćenja. U radu su analizirani i podaci dobiveni primarnim istraživanjem u kojem se željelo uvidjelo koliko potrošači primjećuju pojedine elemente "zelenog marketinga", te koliko ih oni potiču na kupnju. Rezultati pokazuju kako su "zeleni potrošači" nezadovoljni time koliko se u Hrvatskoj pažnje posvečuje zaštiti okoliša, kao i ponudom "zelenih proizvoda" koja se smatra premalenom. Isto tako rezultati pokazuju kako je ekološko označavanje jedan od najbitnijih elemenata "zelenog marketinga", dok je "zelena komunikacija" elementi kojem potrošači najmanja vjeruju. Dobiveni rezultati mogli bi ukazati na koristi od korištenja "zelenog marketinga", te na elemente koji imaju veću važnost u odnosu na ostale, u svrhu očuvanja okoline i stvaranja čišćeg okruženja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0000000-2493 - Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima (Tomašević-Lišanin, Marija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb