Pregled bibliografske jedinice broj: 556547
Utjecaj marketinških mreža na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća
Utjecaj marketinških mreža na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća, 2010., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 556547 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj marketinških mreža na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća
(The impact of Marketing Networks on the performance of Small and Medium Sized Enterprises)
Autori
Butigan, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.07
Godina
2010
Stranica
225
Mentor
Renko, Nataša
Ključne riječi
marketinške mreže; uspješnost poslovanja; mala i srednja poduzeća
(Marketing networks; Business Performance; Small and Medium Sized Enterprises)
Sažetak
Cilj doktorskog rada je ispitati koja je vrsta veza (s potrošačima, dobavljačima, konkurentima ili državnim službenicima) najznačajnija za marketinšku mrežu MSP-a. Nadalje, cilj je istražiti kako različite kombinacije gustoće i središta mreže utječu na njenu strukturu. Detaljnije, ovim radom se želi saznati imaju li varijable marketinškog miksa (kvaliteta, pouzdanost i inovativnost proizvoda ; prikladnost cijenovne strategije i uvjeta plaćanja ; točnost i učinkovitost isporuke ; prikladnost i sadržaj medija) utjecaj na uspješnost poslovanja MSP-a u smislu njihove učinkovitosti i djelotvornosti. Štoviše, provjerio se utjecaj marketinškog miksa na razvoj marketinške mreže. Empirijsko istraživanje temelji se na 263 odgovora vlasnika/menadžera MSP-a u Hrvatskoj. Uzročno-posljedične veze identificirane u predloženom modelu testirane su metodom modeliranja strukturnih jednadžbi. Zaključci ovog rada su: marketinška mreža ima pozitivan utjecaj na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća ; veze s potrošačima, dobavljačima, konkurentima i državnim službenicima imaju pozitivan utjecaj na marketinšku mrežu ; gustoća mreže ima pozitivan utjecaj na marketinšku mrežu ; strateške varijable marketinškog miksa imaju pozitivan utjecaj na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća i na marketinšku mrežu. Doktorski rad čini vrijedan teorijski i praktični doprinos. Kao prvo, iznosi konceptualni model utjecaja marketinških mreža, veza, gustoće i varijabli marketinškoga miksa na uspješnost poslovanja MSP-a. Kao drugo, određuje važnost veza pojedinih interesno-utjecajnih skupina. Treće, prepoznaje važnost gustoće mreže za razvoj strukture marketinške mreže. Četvrto, disertacija pokazuje način za unapređenje i uspjeh poslovanja MSP-a. Također je dokazana važnost utjecaja strateških elemenata marketi nškoga miksa za MSP-a. U budućnosti je potrebno više istraživanja koja će opisati mogućnosti ujtecaja učinkovitih mreža na poboljšanje poslovanja MSP-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Ružica Brečić
(autor)