Pregled bibliografske jedinice broj: 556196
Glazbeni kozmopolitizam i nacionalizam: Hrvatski građanski tisak, etnomuzikološki izvori i Kuhačeva baština 1920-ih i 1930-ih
Glazbeni kozmopolitizam i nacionalizam: Hrvatski građanski tisak, etnomuzikološki izvori i Kuhačeva baština 1920-ih i 1930-ih // Muzikološki skup “Franjo Ksaver Kuhač (1834.-1911.): Glazbena historiografija i identitet”
Osijek, Hrvatska, 2011. (pozvano predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 556196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeni kozmopolitizam i nacionalizam: Hrvatski građanski tisak, etnomuzikološki izvori i Kuhačeva baština 1920-ih i 1930-ih
(Musical Cosmopolitanism and Nationalism: Croatian Civic Press, Ethnomusicological Sources and Kuhač’s Legacy in the 1920s and 1930s)
Autori
Ceribašić, Naila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Muzikološki skup “Franjo Ksaver Kuhač (1834.-1911.): Glazbena historiografija i identitet”
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2011. - 03.12.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
etnomuzikologija; Franjo Kuhač; kozmopolitizam; nacionalizam; građanski tisak; međuratno razdoblje; Hrvatska
(ethnomusicology; Franjo Kuhač; cosmopolitanism; nationalism; civic press; interwar period; Croatia)
Sažetak
Djelo Franje Kuhača do danas je ostalo polazištem za razumijevanje povijesnih procesa u hrvatskoj tradicijskoj glazbi od potkraj 19. stoljeća do danas, jednako kao i za razumijevanje promjena u predmetu etnomuzikoloških istraživanja. U 1920- ima i 1930-ima utjecaj je Kuhačeva djela sužen – javnu sferu karakterizirala su nastojanja Seljačke sloge za postavljanjem autohtone seljačke narodne kulture na mjesto nacionalne kulture, a u znanstvenoj se sferi počeo razvijati kulturno- historijski pristup. Spoj autohtone kulture i kulturno-historijskih tumačenja proteže se sve do danas, a time i utjecaj preuzetoga dijela Kuhačevih uvida i zamisli. Težnja je ovoga priloga da tu, danas uvriježenu okosnicu povijesne mijene hrvatske tradicijske glazbe i njezina istraživanja iznova sagleda pridodajući joj nazore i podatke o narodnoj i popularnoj glazbi u hrvatskom građanskom tisku u formativnom razdoblju oblikovanja diskurza i prakse Seljačke sloge 1920-ih i 1930-ih. Riječ je napose o časopisima Svijet i Kulisa. Oni se iznimno važnim, ako ne i temeljnim izvorima o popularnoj glazbi u Hrvatskoj između dvaju svjetskih ratova, ali su i važnim izvorima o društvenoj dinamici onodobne narodne glazbe. Pratili su i zagovarali svojevrsni glazbeni kozmopolitizam, za razliku od glazbenoga nacionalizma Seljačke sloge, a implicitno i dovodili u pitanju samu opreku narodnog i popularnog (uz pridružene opreke seoskog i gradskog, hrvatskog i stranog, participacijskog i prezentacijskog i dr.). Ovim potonjim, kao da su naznačili razumijevanje tradicijske glazbe koje će se u znanstvenoj sferi etablirati tek kontekstualnom etnomuzikologijom 1970-ih. Pokazuje se pritom da je Kuhačeva baština mogla biti osloncem i/ili nadahnućem i kozmopolitima i nacionalistima. Drugim riječima, pokazuje se njezina trajnost u užeznanstvenoj i široj kulturnoj sferi.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija
Napomena
Na engleskom je isti referat predstavljen na International Musicological Conference “Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): Music Historiography and Identity” – “Međunarodni muzikološki skup “Franjo Ksaver Kuhač (1834.-1911.): Glazbena historiografija i identitet”, Zagreb, 27-29.10.2011. (crosbi br. 556192)
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890668-0662 - Suvremeni kulturni tijekovi i oblikovanje zajednica i identiteta (Čapo-Žmegač, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Naila Ceribašić
(autor)