Pregled bibliografske jedinice broj: 556079
Korištenje facebook-a, te njegova povezanost sa samopoštovanjem i srahom od negativne evaluacije kod srednjoškolaca
Korištenje facebook-a, te njegova povezanost sa samopoštovanjem i srahom od negativne evaluacije kod srednjoškolaca, 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 556079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje facebook-a, te njegova povezanost sa samopoštovanjem i srahom od negativne evaluacije kod srednjoškolaca
(Facebook usage and its relation to self-esteem and fear of negative evaluation at high school students)
Autori
Đurić, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2011
Stranica
44
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
Samopoštovanje; strah od negativne evaluacije; korištenje Facebook-a
(Self-esteem; fear of negative evaluation; Facebook usage)
Sažetak
Porast popularnosti internetskih društvenih mreža, kao što je Facebook zahtijeva ispitivanje njihovog utjecaja na društvo. Glavni cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u samopoštovanju i strahu od negativne evaluacije kod srednjoškolaca s obzirom na različite aspekte korištenja Facebook-a. Uzorak je obuhvatio 210 učenika srednje Gospodarske škole u Varaždinu i srednje Tehničke škole u Slavonskom Brodu. Sudionici su ispunili Rosenbergovu skalu samopoštovanja, Skalu straha od negativne evaluacije i Upitnik o korištenju Facebook-a. Rezultati su pokazali da postoji razlika u samopoštovanju, ali samo s obzirom na to koristi li učenik Facebook više kad je tužan, nego sretan ili ne. Razlika u strahu od negativne evaluacije postoji s obzirom na to koristi li učenik Facebook u svrhu igranja igrica i korištenja aplikacija, u svrhu kreiranja raznovrsnih grupa i sudjelovanje u njima, s obzirom na to gdje korisnik ima više prijatelja - u stvarnom životu, na Facebook-u ili podjednako, s obzirom na to koristi li učenik Facebook više kad je tužan, nego sretan i uređuje li korisnik fotografije prije postavljanja na profil. Razlike u samopoštovanju s obzirom na sociodemografske karakteristike učenika dobivene su samo s obzirom na spol, dok su razlike u stupnju straha od negativne evaluacije dobivene s obzirom na spol i mjesto stanovanja. Rezultati ukazuju na potrebu za ispitivanjem povezanosti korištenja Facebook-a i psihološke dobrobiti pojedinca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)