Pregled bibliografske jedinice broj: 556059
Uloga socijalne podrške vršnjaka i vršnjačkih odnosa u usamljenosti predadolescenata i adolescenata
Uloga socijalne podrške vršnjaka i vršnjačkih odnosa u usamljenosti predadolescenata i adolescenata // Društvena istraživanja, 13 (2004), 6; 1081-1097 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 556059 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga socijalne podrške vršnjaka i vršnjačkih odnosa u usamljenosti predadolescenata i adolescenata
(The Role of Peer's Social Support and Peer's Relationships in Preadolescents' and Adolescents' Loneliness)
Autori
Klarin, Mira
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 13
(2004), 6;
1081-1097
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socijalna podrška; vršnjački odnosi; usamljenost; adolescencija
(social sSupport; peer's relationships; loneliness; adolescence)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja ispitati odnos između usamljenosti kao emocionalnog korelata prilagodbe i kvalitete vršnjačkih odnosa. Ispitivanje je provedeno na djeci od 10 i 12 godina i ponovljeno je na istoj djeci nakon dvije godine (12 i 14) godina. Polazeći od pretpostavke da je osjećaj usamljenosti rezultat deficita u socijalnim odnosima i Sullivanove teorije o interpersonaolnim odnosima, u radu polazimo od hipoteze da je predadolescencija i adolescencija razvojno razdoblje u kojem važno mjesto zauzima potreba za intimnosti, koju dijete zadovoljava u interakciji s najboljim prijatelje. Stoga sigurnost, ljubav, podrška koju dijete zadovoljava u odnosu s prijateljem onemogućuje pojavu usamljenosti. U ispitivanju su rabljene skale koje mjere odnos s prijateljem i skala koja mjeri emocionalnu usamljenost. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da postoji značajna korelacija između usamljenosti i kvalitete prijateljstva te socijalne podrške u prvom i u drugom ispitivanju, dok kod mlađeg uzrasta (prvo mjerenje) značajno mjesto zauzimaju i drugi aspekti odnosa s vršnjacima. Percepcija socijalne podrške značajan je prediktor osjećaja usamljenosti kod oba uzrasta, dok je reciprocitet značajan prediktor samo kod skupine mlađe djece. Možemo zaključiti da je zadovoljstvo vršnjačkim odnosima važno u doživljaju osjećaja usamljenosti, a najznačajnije mjesto zauzima doživljaj socijalne podrške. Dobiveni rezultati interpretiraju se u okviru Sullivanove teorije interpersonalnih odnosa (Sullivan, 1953).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts