Pregled bibliografske jedinice broj: 555809
Razvoj novih maloprodajnih oblika u izabranim tranzicijskim zemljama Srednje i Jugoistočne Europe
Razvoj novih maloprodajnih oblika u izabranim tranzicijskim zemljama Srednje i Jugoistočne Europe // Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa, Ekonomski fakultet Zagreb, 16.11.2011. "Trgovina kao pokretač razvoja Srednje i Jugoistočne Europe"
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 157-174 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 555809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj novih maloprodajnih oblika u izabranim tranzicijskim zemljama Srednje i Jugoistočne Europe
(Development of New Retail Formats in Selected Transition Countries in Central and South- Eastern Europe)
Autori
Segetlija, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa, Ekonomski fakultet Zagreb, 16.11.2011. "Trgovina kao pokretač razvoja Srednje i Jugoistočne Europe"
/ - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 157-174
ISBN
978-953-6025-45-9
Skup
Trgovina kao pokretač razvoja Srednje i Jugoistočne Europe
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
maloprodaja; maloprodajni oblik; maloprodajna poslovna jedinica; SEE i CEE zemlje
(retail trade; retail format; retail operating unit; Central European and South-Eastern European Countries)
Sažetak
U radu se analiziraju pojam maloprodajnih oblika i zakonitosti u njihovu razvoju, kao i suvremena kretanja u razvoju maloprodaje na temelju difuzije uspješnih maloprodajnih oblika na međunarodnom planu. Naglašava se suvremeno značenje maloprodaje kao sastavnice vrijednosnih lanaca. Maloprodaja je u razvijenom svijetu došla u svoju fazu zrelosti, a njezin daljnji razvoj odvija se u novim procesima koncentracije, internacionalizacije i osmišljenja vrijednosnih lanaca. U radu se analiziraju dinamika, važnost (značenje), razvijenost i učinci (rezultati) maloprodaje u promatranim CEE i SEE zemljama u usporedbi s izabranim tržišno razvijenim europskim zemljama. Analizom važnnosti maloprodaje u nacionalnim gospodarstvima izabranih tranzicijskih zemalja srednje i jugoistočne Europe (SEE- i CEE-zemlje) i razvijenijih europskih zemalja potvrdili smo spoznaju da je maloprodaja u razvijenim gospodarstvima ušla u fazu zrelosti i da se njezino značenje ne bi trebalo izvoditi samo iz pokazatelja o njezinu udjelu u broju zaposlenih, o dinamici rasta maloprodajnoga prometa i sl. Naime, prema tim bi pokazateljima maloprodaja imala veće značenje u manje razvijenim zemljama. No, učinci (rezultati) maloprodaje slabiji su u manje razvijenim SEE- i CEE-zemljama, jer se ona razvija više u kvantitativnom smislu (porasta prodajnih površina), što upućuje na izvjesne disproporcije u gospodarskim strukturama tih zemalja. Stoga se nameće zaključak da su tek novi maloprodajni oblici, odnosno multikanalna maloprodaja i novi poslovni modeli pretpostavka skladnijeg razvoja gospodarskih sustava u izabranim SEE i CEE zemljama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Segetlija, Zdenko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Zdenko Segetlija
(autor)