Pregled bibliografske jedinice broj: 555803
U prilog holističkom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju
U prilog holističkom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju // Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju / Žabčić, Danijel ; Balić Šimrak, Antonija ; Levačić, Ljubomir ; Horvat Blažinović, Kristina (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 51-62 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 555803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
U prilog holističkom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju
(The advantage of a holistic approach to the art curriculum in early education)
Autori
Balić Šimrak, Antonija ; Šverko, Iva ; Županić Benić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju
/ Žabčić, Danijel ; Balić Šimrak, Antonija ; Levačić, Ljubomir ; Horvat Blažinović, Kristina - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 51-62
ISBN
978-953-7210-44-1
Skup
5. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
umjetnost, holistički pristup, stvaralaštvo, dijete, osobnost, autentičnost
(art, holistic approach, creativity, child, personality, authenticity)
Sažetak
Stvaralaštvo je spontani put u kojem na početku ne znamo kuda ćemo dospjeti ; u tom procesu nije primarno stići na zadani cilj jer rezultat uvelike ovisi o spontanosti i neočekivanoj promjeni zadanog pravca. Racionalno razmišljanje, tako zastupljeno u našim obrazovnim programima, tek je dio cjelovitog psihološkog funkcioniranja djeteta. Škola treba omogućiti razvoj svih potencijala djeteta – emocionalnih, intelektualnih i kreativnih. Upravo slobodna i opuštena atmosfera na satovima umjetnosti može služiti kao poticaj za razvoj kreativnosti i prihvaćanje vlastite emocionalnosti, te time biti ključ za razvoj učenika u potpune osobe. Upravo zato važno je poticati djecu da što slobodnije izraze svoj doživljaj, kako bi produkt njihova rada proizišao iz njihove iskrenosti, kreativnosti i originalnosti. Učenicima treba pružiti više vremena unutar kojeg se mogu likovno izraziti, pružiti im mogućnost istraživanja različitih medija i prirodnog okruženja, ohrabrivati ih za različite načine likovnog izražavanja i ukazati na važnost njihova rada. Odgajatelji ili učitelji trebaju istraživati umjetnost s djecom i otkrivati prisutnost umjetnosti u svemu što nas okružuje. Proces upoznavanja umjetnosti, koji se događa u vrtiću i školi trebao bi se sastojati i od pripreme učenika da se kritički odnose prema radu drugih, te da budu u kontaktu sa svjetski značajnim likovnim djelima, preko posjeta galerijama, muzejima. U takvom pogledu na likovno stvaralaštvo ogleda se holistički pristup kurikulumu likovne kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Kaliterna-Lipovčan, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb