Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 555803

U prilog holističkom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju


Balić Šimrak, Antonija; Šverko, Iva; Županić Benić, Marijana
U prilog holističkom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju // Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju / Žabčić, Danijel ; Balić Šimrak, Antonija ; Levačić, Ljubomir ; Horvat Blažinović, Kristina (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 51-62 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 555803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
U prilog holističkom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju
(The advantage of a holistic approach to the art curriculum in early education)

Autori
Balić Šimrak, Antonija ; Šverko, Iva ; Županić Benić, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju / Žabčić, Danijel ; Balić Šimrak, Antonija ; Levačić, Ljubomir ; Horvat Blažinović, Kristina - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 51-62

ISBN
978-953-7210-44-1

Skup
5. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
umjetnost, holistički pristup, stvaralaštvo, dijete, osobnost, autentičnost
(art, holistic approach, creativity, child, personality, authenticity)

Sažetak
Stvaralaštvo je spontani put u kojem na početku ne znamo kuda ćemo dospjeti ; u tom procesu nije primarno stići na zadani cilj jer rezultat uvelike ovisi o spontanosti i neočekivanoj promjeni zadanog pravca. Racionalno razmišljanje, tako zastupljeno u našim obrazovnim programima, tek je dio cjelovitog psihološkog funkcioniranja djeteta. Škola treba omogućiti razvoj svih potencijala djeteta – emocionalnih, intelektualnih i kreativnih. Upravo slobodna i opuštena atmosfera na satovima umjetnosti može služiti kao poticaj za razvoj kreativnosti i prihvaćanje vlastite emocionalnosti, te time biti ključ za razvoj učenika u potpune osobe. Upravo zato važno je poticati djecu da što slobodnije izraze svoj doživljaj, kako bi produkt njihova rada proizišao iz njihove iskrenosti, kreativnosti i originalnosti. Učenicima treba pružiti više vremena unutar kojeg se mogu likovno izraziti, pružiti im mogućnost istraživanja različitih medija i prirodnog okruženja, ohrabrivati ih za različite načine likovnog izražavanja i ukazati na važnost njihova rada. Odgajatelji ili učitelji trebaju istraživati umjetnost s djecom i otkrivati prisutnost umjetnosti u svemu što nas okružuje. Proces upoznavanja umjetnosti, koji se događa u vrtiću i školi trebao bi se sastojati i od pripreme učenika da se kritički odnose prema radu drugih, te da budu u kontaktu sa svjetski značajnim likovnim djelima, preko posjeta galerijama, muzejima. U takvom pogledu na likovno stvaralaštvo ogleda se holistički pristup kurikulumu likovne kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Kaliterna-Lipovčan, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Balić Šimrak, Antonija; Šverko, Iva; Županić Benić, Marijana
U prilog holističkom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju // Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju / Žabčić, Danijel ; Balić Šimrak, Antonija ; Levačić, Ljubomir ; Horvat Blažinović, Kristina (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 51-62 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Balić Šimrak, A., Šverko, I. & Županić Benić, M. (2011) U prilog holističkom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju. U: Žabčić, D., Balić Šimrak, A., Levačić, L. & Horvat Blažinović, K. (ur.)Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Bali\'{c} \v{S}imrak, Antonija and \v{S}verko, Iva and \v{Z}upani\'{c} Beni\'{c}, Marijana}, year = {2011}, pages = {51-62}, keywords = {umjetnost, holisti\v{c}ki pristup, stvarala\v{s}tvo, dijete, osobnost, autenti\v{c}nost}, isbn = {978-953-7210-44-1}, title = {U prilog holisti\v{c}kom pristupu kurikulumu likovne kulture u ranom odgoju i obrazovanju}, keyword = {umjetnost, holisti\v{c}ki pristup, stvarala\v{s}tvo, dijete, osobnost, autenti\v{c}nost}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bali\'{c} \v{S}imrak, Antonija and \v{S}verko, Iva and \v{Z}upani\'{c} Beni\'{c}, Marijana}, year = {2011}, pages = {51-62}, keywords = {art, holistic approach, creativity, child, personality, authenticity}, isbn = {978-953-7210-44-1}, title = {The advantage of a holistic approach to the art curriculum in early education}, keyword = {art, holistic approach, creativity, child, personality, authenticity}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font