Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 555760

OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU


Jeršan, Dea
OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU, 2011., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 555760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU
(Drug Adverisement Towards General Public and Medical Professionals in Croatia and Other Countries)

Autori
Jeršan, Dea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Medicinski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
03.11

Godina
2011

Stranica
62

Mentor
Vlahović-Palčevski, Vera

Ključne riječi
lijek; reklamiranje; Food and Drug Administration; etika; farmacija; farmakoekonomija; mediji
(drug; advertising; Direct to Consumer Advertisement; IMS Health; ethics; pharmacy; pharmacoeconomics; media)

Sažetak
U današnje vrijeme oglašavanje lijekova zauzima sve važniju ulogu na tržištu lijekova. Reklama služi kao alat za prezentaciju proizvoda, tvrtke ali stvara i određeni imidž kojim se nastoji biti prepoznatljiv među potencijalnim klijentima. Kako bi oglašavanje imalo što jači utjecaj na ciljno tržište koriste se saznanja iz područja neuromarketinga. Integrirano komuniciranje također ima svrhu čim bolje predstaviti tvrtku i proizvod na svjesnoj i podsvjesnoj razini. Osnovna svrha reklamiranja je predstavljanje tvrtke i proizvoda ciljnoj populaciji kako bi se ostvarila dobit i opravdala ulaganja u reklamiranje. Stoga marketinške agencije i farmaceutske tvrtke svakim danom pronalaze nove metode u reklamiranju lijekova. Prilikom glašavanja lijekova direktno prema građanima preko masovnih medija najveća se pažnju pridaje zakonima i pravilnicima vezanima za oglašavanje. Farmaceutske kompanije moraju se pridržavati strogih pravila vezanim za oblik i način reklamiranja. Analizirana su mnoga izvješća vezana za oglašavanje lijekova na recept direktno prema građanima u SAD-u. Navedena istraživanja sadrže podatke o ulaganjima farmaceutske industrije u oglašavanje lijekova prema građanima te pokazuju kakve sve razmjere reklamiranje lijekova može poprimiti. Oglašavanje lijekova prema zdravstvenim djelatnicima najčešće se provodi putem medicinskim časopisa ili direktnom komunikacijom farmaceutskih predstavnika s liječnicima. Istraživanja pokazuju kolika su ulaganja ali i korist takvog posrednog oglašavanja. U većini zemalja svijeta ovo je jedini način reklamiranja lijekova na recept. Reklamiranje lijekova u Hrvatskoj podliježe zakonskoj kontroli kojom je oglašavanje relativno ograničeno. U usporedbi s drugim zemljama svijeta reklamiranje lijekova kod nas tek je u začetku i nije još doseglo svoj puni potencijal. U Hrvatskoj je još relativno i nerasprostranjena tzv. medikalizacija, suvremeni socio-kulturološki fenomen koji je zapravo jedna od promotivnih strategija velikih farmaceutskih kuća. Internet i društvene mreže danas su dio naše svakodnevice ali i izvrsna metoda za inovativne i moderne načine reklamiranja. Personalizirane reklame sve češće zamjenjuju tradicionalne reklamne spotove te otvaraju novu eru komunikacije oglašivača s potencijalnim korisnicima. Proaktivno komuniciranje jedna je od metoda regulacije reklamiranja u farmaceutskoj industriji. Iako je proaktivnost u reklamiranju već donekle prisutna na društvenim mrežama i interenetu, postoje tendencije da se takvo reklamiranje i zakonski regulira. Također se ulažu znatni napori kako bi oglašavanje lijekova bilo u skladu s etičkim normama društva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Projekti:
062-0000000-3537 - Učinkovitost postupaka za promicanje racionalne uporabe antimikrobnih lijekova (Vlahović-Palčevski, Vera, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vera Vlahović-Palčevski (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jeršan, Dea
OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU, 2011., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka
Jeršan, D. (2011) 'OGLAŠAVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRAĐANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU', diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jer\v{s}an, Dea}, year = {2011}, pages = {62}, keywords = {lijek, reklamiranje, Food and Drug Administration, etika, farmacija, farmakoekonomija, mediji}, title = {OGLA\v{S}AVANJE O LIJEKOVIMA PREMA GRA\DJANIMA I ZDRAVSTVENIM DJELATNICIMA U HRVATSKOJ I SVIJETU}, keyword = {lijek, reklamiranje, Food and Drug Administration, etika, farmacija, farmakoekonomija, mediji}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jer\v{s}an, Dea}, year = {2011}, pages = {62}, keywords = {drug, advertising, Direct to Consumer Advertisement, IMS Health, ethics, pharmacy, pharmacoeconomics, media}, title = {Drug Adverisement Towards General Public and Medical Professionals in Croatia and Other Countries}, keyword = {drug, advertising, Direct to Consumer Advertisement, IMS Health, ethics, pharmacy, pharmacoeconomics, media}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font