Pregled bibliografske jedinice broj: 555282
Liessmannova teorija neobrazovanosti u znanstvenoj perspektivi
Liessmannova teorija neobrazovanosti u znanstvenoj perspektivi // Napredak (Zagreb), 152 (2011), 2; 153-170 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 555282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Liessmannova teorija neobrazovanosti u znanstvenoj perspektivi
(Liessmann's Theory of Miseducation in Scientific Point of View)
Autori
Pastuović, Nikola
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 152
(2011), 2;
153-170
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
formiranje osobe; obrazovanje; izobrazba; kognitivni razvoj; moralni razvoj
(personality development; education; nonformal education; cognitive development; moral development)
Sažetak
U radu se testira znanstvena utemeljenost Teorije neobrazovanosti Konrada Paula Liessmanna. On hipostazira da postoji samo jedan obrazovanja vrijedan cilj, a to je formiranje osobnosti koje se postiže obrazovanjem, dok izobrazbom taj cilj nije moguće postići, nego ga je moguće poništiti. Znanstvena evaluacija navedenih teza pokazuje da pored formiranja osobe postoji više tzv. vanjskih ciljeva obrazovanja, te da se vanjski i unutarnji ciljevi (razvoj osobe) mogu, ali i ne moraju neutralizirati. Opovrgava se teza da se kognitivni razvoj osobe postiže samo obrazovanjem budući da se kristalizirana inteligencija koja se razvija doživotno razvija cjeloživotnom izobrazbom. Provjerava se utjecaj obrazovanja i drugih formata učenja na moralni razvoj osobe. Potvrđuje se da se obrazovanjem unaprjeđuje moralno rasuđivanje, ali ne nužno i moralnost u smislu internaliziranih vrijednosti i moralnog ponašanja. Moralno se rasuđivanje u većoj mjeri ostvaruje obrazovanjem, dok se cjeloživotnom izvanodgojnom socijalizacijom (iskustvenim učenjem)prethodno postignuti odgojni učinci edukacijedobrim dijelom potiru. Time je taj dio Liessmannove teorije samo djelomično potvrđen.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Pastuović, Nikola, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Nikola Pastuović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO)