Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 554429

Strategija osvajanja tržišta plina dalmacije kao koncept stjecanja konkurentske prednosti


Kreković, Dražena
Strategija osvajanja tržišta plina dalmacije kao koncept stjecanja konkurentske prednosti, 2011., doktorska disertacija, RUDARSKO - GEOLOŠKO - NAFTNI FAKULTET, Zagreb


CROSBI ID: 554429 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strategija osvajanja tržišta plina dalmacije kao koncept stjecanja konkurentske prednosti
(Strategy For Conquering The Natural Gas Market In dalmatia As a Concept Of Achieving Competitive Advantage)

Autori
Kreković, Dražena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
RUDARSKO - GEOLOŠKO - NAFTNI FAKULTET

Mjesto
Zagreb

Datum
04.11

Godina
2011

Stranica
254

Mentor
Rajković, Damir

Ključne riječi
energetsko tržište; sigurnost energetske opskrbe; marketing; strategija; misija; integracija; konkurentska prednost
(energy market; energy supply security; marketing; strategy; mission; integration; competitive advantage)

Sažetak
Danas, u vremenu globalne gospodarske i ekonomske krize, više nego ikada prije, potrebno je vlastite potencijale i snage optimalno povezati u mehanizam kojim će tvrtka uspješno poslovati ostvarujući konkurentsku prednost. Sigurnost energetske opskrbe po svojoj prirodi je ekonomski problem, i u cilju njegova rješavanja nužno je prvotno definirati tržišni potencijal, tehnike i tehnologije koje će se primjenjivati kao i sve ekonomske varijable koje određuju troškove i potencijalnu dobit. Pripada domeni upravljanja rizicima, jer bit integralnog planiranja za tvrtku predstavlja dostizanje visoke razine sigurnosti energetske opskrbe uz minimalne troškove. Marketinški koncept i aktivnosti tvrtke pod utjecajem su snaga i varijabli koje se nalaze u njezinom eksternom i internom okruženju. Sukladno svojoj misiji, tvrtka definira strateške ciljeve kao i sve marketinške i ukupne poslovne aktivnosti, ciljno tržište te temeljna područja ostvarivanja konkurentske prednosti. U cilju osvarenja konkurentske prednosti, tvrtka bi trebala ulagati napore prvenstveno u one tržišne segmente koje može najbolje uslužiti sa gledišta konkurencije te osmisliti zasebnu strategiju za svaki ciljani segment. Implementacijom neke od strategija rasta, temeljenih na vertikalnoj i horizontalnoj integraciji ili pak diferencijaciji, tvrtka može usmjeravati svoje potencijale i kapital u poslove sa boljom perspektivom, odnosno optimalno upravljati portfeljom. Razvitak tržišne strukture koja minimalizira troškove transakcija omogućuje uspješno poslovanje, što dugoročno znači ostvarenje uvjeta za stvaranje dodane vrijednosti. Mogućnosti za uspješno poslovanje i ostvarivanje konkurentske prednosti, pruža se tvrtci ukoliko potencijalno tržište promatra kao energetsko, budući da je kvalitetnije orijentirati se prema potrebama tržišta, a to je energija, negoli prema pojedinom proizvodu ili usluzi. Proizvodi i tehnologije s vremenom se mijenjaju i zastarijevaju, a potrebe su te koje traju zauvijek. Misija tvrtke mora biti definirana u širem društvenom kontekstu, a ne u uskim okvirima proizvoda. Upravo takva orijentacija, u kontekstu liberaliziranog energetskog tržišta omogućuje energetskom subjektu ulazak na energetsko tržište sa nekoliko pozicija. Primjer je integracija prirodnog plina i električne energije čime se u konačnici postiže veća vrijednost, usvajanje novih znanja i vještina te uspostava specifičnih i kvalitetnih odnosa u cilju unaprijeđenja poslovanja. Obogati li se poslovni portfelj i trgovanjem, ono će također biti uspješnije stoji li u pozadini stabilan posao koji dugoročno generira snažan i održiv novčani tok. Takvi strateški koncepti ističu integrirane kompanije koje se bogatim portfeljem i ekonomskom snagom najuspješnije suprotstavljaju tržišnim rizicima. Ostvarivanje profita, za tvrtku znači provjeru valjanosti njezine strategije i donešenih strateških odluka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
195-1951390-1398 - Racionalno korištenje energetskih mineralnih sirovina u Hrvatskoj (Rajković, Damir, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Rudarsko-geološko-naftni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Damir Rajković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kreković, Dražena
Strategija osvajanja tržišta plina dalmacije kao koncept stjecanja konkurentske prednosti, 2011., doktorska disertacija, RUDARSKO - GEOLOŠKO - NAFTNI FAKULTET, Zagreb
Kreković, D. (2011) 'Strategija osvajanja tržišta plina dalmacije kao koncept stjecanja konkurentske prednosti', doktorska disertacija, RUDARSKO - GEOLOŠKO - NAFTNI FAKULTET, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Krekovi\'{c}, Dra\v{z}ena}, year = {2011}, pages = {254}, keywords = {energetsko tr\v{z}i\v{s}te, sigurnost energetske opskrbe, marketing, strategija, misija, integracija, konkurentska prednost}, title = {Strategija osvajanja tr\v{z}i\v{s}ta plina dalmacije kao koncept stjecanja konkurentske prednosti}, keyword = {energetsko tr\v{z}i\v{s}te, sigurnost energetske opskrbe, marketing, strategija, misija, integracija, konkurentska prednost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Krekovi\'{c}, Dra\v{z}ena}, year = {2011}, pages = {254}, keywords = {energy market, energy supply security, marketing, strategy, mission, integration, competitive advantage}, title = {Strategy For Conquering The Natural Gas Market In dalmatia As a Concept Of Achieving Competitive Advantage}, keyword = {energy market, energy supply security, marketing, strategy, mission, integration, competitive advantage}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font