Pregled bibliografske jedinice broj: 554125
SUSTAVI ZA ORGANIZACIJU I UPRAVLJANJE INFORMACIJAMA U ZRAKOPLOVNOJ KOMPANIJI
SUSTAVI ZA ORGANIZACIJU I UPRAVLJANJE INFORMACIJAMA U ZRAKOPLOVNOJ KOMPANIJI, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 554125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SUSTAVI ZA ORGANIZACIJU I UPRAVLJANJE INFORMACIJAMA U ZRAKOPLOVNOJ KOMPANIJI
(AIRLINE SYSTEMS FOR INFORMATION ORGANIZATION AND MANAGEMENT)
Autori
Tepeš, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.11
Godina
2011
Stranica
204
Mentor
Lasić-Lazić, Jadranka
Ključne riječi
poslovni model; zrakoplovna kompanija; zračni promet; podatak; informacija; upravljanje informacijama; sigurnost informacija; kauzalni model; kauzalna struktura
(business model; Airline Company; air traffic; data; information; information management; information security; causality model; causality structure)
Sažetak
U svakodnevnom poslovanju kompanije sve više shvaćaju vrijednost prikupljanja, obrade i analize informacija. Zrakoplovne kompanije nisu iznimka takve poslovne prakse, naprotiv. Uspoređujući zračni promet s ostalim prometnim granama, cestovnim, željezničkim ili vodnim, zrakoplovne kompanije imaju pristup kudikamo većoj količini podataka te time i potrebu i mogućnost korištenja mnogo sofisticiranijih i naprednijih ICT tehnologija. Poradi količina detalja i analitike podataka zrakoplovne kompanije su u svojevrsnoj poslovnoj prednosti jer velika količina detaljnih podataka stvara pretpostavke analize i izradu raznih modela. Modeli omogućuju zrakoplovnim kompanijama da egzaktno opišu poslovne događaje. Isto tako, upravljanjem informacijama i mijenjanjem uzročno-posljedičnih veza unutar modela kompanije mogu analizirati moguće poslovne događaje i njihove rezultate prije nego li se oni dogode. Takav način analize poslovanja i mogućnost predviđanja poslovnih događaja i kompanijskih reakcija na njih daje im poslovnu prednost i omogućuje ekonomičnije i sigurnije poslovanje. Uz količinu podataka, važni čimbenici su kvaliteta i sigurnost informacija. Zbog snižene vrijednosti podataka kompanije neće moći ili će pogrešno procijeniti poslovne rizike što može dovesti do negativnih ekonomskih poslovnih učinaka. Cjelokupni rad s kreiranim, analiziranim i protumačenim modelima nameće zaključak da zrakoplovne kompanije, ako teže dobrom, korisnički orijentiranom i ekonomičnom poslovanju, moraju poslovanje fokusirati na razvoj svojih usluga. Za razvoj usluga potrebno je koristiti prikupljene poslovne i korisničke informacije. Kombiniranje procesa upravljanjem kompanijskog znanja (Knowledge Management - KM), procesa upravljanjem odnosa s kupcima (Customer Relationship Management - CRM) i procesa upravljanja korisničkim znanjem (Customer Knowledge Management - CKM) kompanija može najučinkovitije prepoznati potrebe svojih korisnika i time unaprijediti postojeće i kreirati nove usluge za i po korisničkoj mjeri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Steiner, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb