Pregled bibliografske jedinice broj: 554116
Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke
Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke // XXIV. međunarodni znanstveni skup Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 554116 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke
(Building awareness of discourse structure through teaching reading strategies in English for specific puproses class)
Autori
Težak-Bogović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
XXIV. međunarodni znanstveni skup Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
svjesnost o diskursu; strategije čitanja; strani jezik struke
(discourse awareness; reading startegies; English for Specific Purposes)
Sažetak
Već nekoliko desetljeća provode se istraživanja o tome što neke učenike čini uspješnijima u čitanju na stranom jeziku od drugih. Pokazalo se kako su dobri čitatelji svjesniji strukture diskursa što znači da su sposobni prepoznati signalne mehanizme pomoću kojih su organizirane informacije u tekstu kojeg čitaju (Grabe, 2003 ; Williams, 2007). Osim metalingvističke svjesnosti, svjesnost o strukturi diskursa obuhvaća i poznavanje i pravilno korištenje strategija čitanja koje pomažu rješavanju problema u procesu čitanja i lakšem tumačenju već spomenutih signalnih mehanizama u tekstu. U našem istraživanju krenuli smo od hipoteze da se eksplicitnim poučavanjem odabranih strategija čitanja na nastavi engleskog jezika pravne struke može podići svjesnost učenika o strukturi diskursa, a time i razumijevanje teksta. Tijekom istraživanja u kojem je sudjelovalo 16 ispitanika, koristili smo se sljedećim instrumentima: upitnikom SORS (Survey of Reading Strategies) (Sheory i Mokhtari, 2001), posebno konstruiranim testom čitanja s razumijevanjem te polustrukturiranim intervjuom kojim smo provjerili razumijevanje procesa čitanja i strukture diskursa prije i poslije pouke. Statistička analiza prikupljenih podataka pokazala je kako su nakon pouke u strategijama čitanja ispitanici postigli znatno bolje rezultate u razumijevanju teksta te lakše prepoznavali diskursne signale u tekstu kao i strukturu teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0661428-2512 - Pravni i lingvistički aspekti višejezičnosti u svjetlu pridruživanja Hrvatske EU (Sočanac, Lelija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Lukica
(autor)