Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 554116

Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke


Težak-Bogović, Ivana
Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke // XXIV. međunarodni znanstveni skup Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 554116 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke
(Building awareness of discourse structure through teaching reading strategies in English for specific puproses class)

Autori
Težak-Bogović, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
XXIV. međunarodni znanstveni skup Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
svjesnost o diskursu; strategije čitanja; strani jezik struke
(discourse awareness; reading startegies; English for Specific Purposes)

Sažetak
Već nekoliko desetljeća provode se istraživanja o tome što neke učenike čini uspješnijima u čitanju na stranom jeziku od drugih. Pokazalo se kako su dobri čitatelji svjesniji strukture diskursa što znači da su sposobni prepoznati signalne mehanizme pomoću kojih su organizirane informacije u tekstu kojeg čitaju (Grabe, 2003 ; Williams, 2007). Osim metalingvističke svjesnosti, svjesnost o strukturi diskursa obuhvaća i poznavanje i pravilno korištenje strategija čitanja koje pomažu rješavanju problema u procesu čitanja i lakšem tumačenju već spomenutih signalnih mehanizama u tekstu. U našem istraživanju krenuli smo od hipoteze da se eksplicitnim poučavanjem odabranih strategija čitanja na nastavi engleskog jezika pravne struke može podići svjesnost učenika o strukturi diskursa, a time i razumijevanje teksta. Tijekom istraživanja u kojem je sudjelovalo 16 ispitanika, koristili smo se sljedećim instrumentima: upitnikom SORS (Survey of Reading Strategies) (Sheory i Mokhtari, 2001), posebno konstruiranim testom čitanja s razumijevanjem te polustrukturiranim intervjuom kojim smo provjerili razumijevanje procesa čitanja i strukture diskursa prije i poslije pouke. Statistička analiza prikupljenih podataka pokazala je kako su nakon pouke u strategijama čitanja ispitanici postigli znatno bolje rezultate u razumijevanju teksta te lakše prepoznavali diskursne signale u tekstu kao i strukturu teksta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pravo



POVEZANOST RADA


Projekti:
066-0661428-2512 - Pravni i lingvistički aspekti višejezičnosti u svjetlu pridruživanja Hrvatske EU (Sočanac, Lelija, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Lukica (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Težak-Bogović, Ivana
Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke // XXIV. međunarodni znanstveni skup Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Težak-Bogović, I. (2010) Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa poučavanjem strategija čitanja na nastavi stranog jezika struke. U: XXIV. međunarodni znanstveni skup Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene.
@article{article, author = {Te\v{z}ak-Bogovi\'{c}, Ivana}, year = {2010}, keywords = {svjesnost o diskursu, strategije \v{c}itanja, strani jezik struke}, title = {Podizanje svjesnosti o strukturi diskursa pou\v{c}avanjem strategija \v{c}itanja na nastavi stranog jezika struke}, keyword = {svjesnost o diskursu, strategije \v{c}itanja, strani jezik struke}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Te\v{z}ak-Bogovi\'{c}, Ivana}, year = {2010}, keywords = {discourse awareness, reading startegies, English for Specific Purposes}, title = {Building awareness of discourse structure through teaching reading strategies in English for specific puproses class}, keyword = {discourse awareness, reading startegies, English for Specific Purposes}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font