Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 553927

Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja


Hebrang, Branko
Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja // Komunikacija i mediji u krizi / Labaš, Danijel (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 13-28


CROSBI ID: 553927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja
(Paid Information Sources and the „Knowledge Society“ Paradox)

Autori
Hebrang, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Komunikacija i mediji u krizi

Urednik/ci
Labaš, Danijel

Izdavač
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
13-28

ISBN
978-953-7823-00-9

Ključne riječi
masovni mediji, javno znanje, odnosi s javnošću, preventivna cenzura, uvjeravanje, promidžba, pseudodogađaji
(mass media, public knowledge, public relations, preventive censorship, persuasion, promotion, pseudo events)

Sažetak
U članku se obrazlaže teza o utjecaju obavijesti za masovne medije koje pripremaju službe za odnose s javnošću s integriranim diskursom uvjeravanja i promidžbe u funkciji planiranog, po nalogu principala ili klijenta, upravljanja javnim znanjem. Problematično jest kada predloženi prikaz objekata, odnosa i društvenih procesa te službe nije u skladu s onim što se dogodilo u stvarnosti pa se u masovnim medijima pronose pseudoobavijesti koje postaju javno znanje u suprotnosti s načelima informacijske i komunikacijske znanosti, etike masovnih medija pa i pravnog poretka. Nametnuto brisanje granica između odnosa s javnošću i novinarstva razara vrijednosti iz pretpostavljenoga modela društvene odgovornosti medija. Umjesto javnoga dijaloga u masovnim medijima o važnim društvenim pitanjima diskutira se o pogrješnim obavijestima, dezinformacijama i pseudodogađajima što vodi u zabludu. Tako se stvara iluzija društvenog dijaloga koji bez istine ne vodi k slobodi i dobrobiti za društvenu zajednicu. Paradoksalno je što u javnom dijalogu društva znanja vodeći komunikacijski sustavi novinarstva/masovnih medija i odnosa s javnošću ne razmjenjuju istinite već pseudoobavijesti kao korisne informacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301799-1999 - Oblikovanje i upravljanje javnim znanjem u informacijskom prostoru (Tuđman, Miroslav, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Branko Hebrang (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hebrang, Branko
Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja // Komunikacija i mediji u krizi / Labaš, Danijel (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 13-28
Hebrang, B. (2011) Plaćeni izvori obavijesti i paradoks tzv. društva znanja. U: Labaš, D. (ur.) Komunikacija i mediji u krizi. Zagreb, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, str. 13-28.
@inbook{inbook, author = {Hebrang, Branko}, editor = {Laba\v{s}, D.}, year = {2011}, pages = {13-28}, keywords = {masovni mediji, javno znanje, odnosi s javno\v{s}\'{c}u, preventivna cenzura, uvjeravanje, promid\v{z}ba, pseudodoga\djaji}, isbn = {978-953-7823-00-9}, title = {Pla\'{c}eni izvori obavijesti i paradoks tzv. dru\v{s}tva znanja}, keyword = {masovni mediji, javno znanje, odnosi s javno\v{s}\'{c}u, preventivna cenzura, uvjeravanje, promid\v{z}ba, pseudodoga\djaji}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Hebrang, Branko}, editor = {Laba\v{s}, D.}, year = {2011}, pages = {13-28}, keywords = {mass media, public knowledge, public relations, preventive censorship, persuasion, promotion, pseudo events}, isbn = {978-953-7823-00-9}, title = {Paid Information Sources and the „Knowledge Society“ Paradox}, keyword = {mass media, public knowledge, public relations, preventive censorship, persuasion, promotion, pseudo events}, publisher = {Hrvatski studiji Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font