Pregled bibliografske jedinice broj: 553363
Stavovi učenika i nastavnika o aspektima kvalitete nastave u procesu školskog samovrednovanja
Stavovi učenika i nastavnika o aspektima kvalitete nastave u procesu školskog samovrednovanja // Škola, odgoj i učenje za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 193-204 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 553363 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika i nastavnika o aspektima kvalitete nastave u procesu školskog samovrednovanja
(Attitudes of students and teachers on aspects of teaching quality in the process of school self-evaluation)
Autori
Labus, Alan ; Miljković, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola, odgoj i učenje za budućnost
/ Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 193-204
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima "Škola odgoj i učenje za budućnost"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta nastave; školsko samovrednovanje; učenik; nastavnik; kvantitativna procjena
(teaching quality; school self-evaluation; student; teacher; quantitative assessment)
Sažetak
Školsko samovrednovanje označava više ili manje složen sustav postupaka i instrumenata kvantitativne i kvalitativne procjene kvalitete i učinkovitosti brojnih segmenata odgojno-obrazovnog rada. Ono se nameće kao nužnost u razvoju suvremene škole koja se prilagođava potrebama učenika i nastavnika, ali i nastoji korespondirati s dinamičnim promjenama postmodernog društva. Pritom osobitu važnost ima samovrednovanje nastave kao jezgrovne, temeljne školske aktivnosti. Cilj našeg longitudinalnog istraživanja (2008.-2011.) bio je usporediti stavove učenika i nastavnika te učenika prema spolu o aspektima koji utječu ne samo na kvalitetu nastavnog procesa i njegove neposredne rezultate već značajnim dijelom predstavljaju i preduvjete razvoju njihovih kompetencija. Proučavani aspekti su: jasnoća cilja učenja nastavnog predmeta, poznavanje očekivanih razina i načina provjeravanja znanja, kvaliteta povratne informacije (feedback) o napredovanju, redovitost izvršavanja učeničkih obveza, motivacija učenika za učenje nastavnog predmeta, razvoj vještina komunikacije i suradnje, poticajnost i zanimljivost rada, aktivitet i sudjelovanje učenika u radu i pripremi nastave te optimizam u pogledu mogućnosti uspjeha u svladavanju nastavnih sadržaja. Rezultati pokazuju statistički značajnu razliku u stavovima učenika i nastavnika po svim istraživanim aspektima, a to se vjerojatno može objasniti njihovim ipak specifičnim (diferenciranim) ulogama u organizaciji i provođenju nastavnog procesa. Stavovi učenika u odnosu na njihov spol iskazuju konzistentnu razliku samo u aspektu izvršavanja učeničkih obveza. Smanjivanje iskazane razlike stavova učenika i nastavnika na razini pojedine škole svakako doprinosi njenom razvojnom putu, a u širem kontekstu predstavlja izazov za nova istraživanja nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Profili:
Alan Labus
(autor)