Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 553363

Stavovi učenika i nastavnika o aspektima kvalitete nastave u procesu školskog samovrednovanja


Labus, Alan; Miljković, Miroslav
Stavovi učenika i nastavnika o aspektima kvalitete nastave u procesu školskog samovrednovanja // Škola, odgoj i učenje za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 193-204 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 553363 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učenika i nastavnika o aspektima kvalitete nastave u procesu školskog samovrednovanja
(Attitudes of students and teachers on aspects of teaching quality in the process of school self-evaluation)

Autori
Labus, Alan ; Miljković, Miroslav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Škola, odgoj i učenje za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 193-204

ISBN
978-953-7210-41-0

Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima "Škola odgoj i učenje za budućnost"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kvaliteta nastave; školsko samovrednovanje; učenik; nastavnik; kvantitativna procjena
(teaching quality; school self-evaluation; student; teacher; quantitative assessment)

Sažetak
Školsko samovrednovanje označava više ili manje složen sustav postupaka i instrumenata kvantitativne i kvalitativne procjene kvalitete i učinkovitosti brojnih segmenata odgojno-obrazovnog rada. Ono se nameće kao nužnost u razvoju suvremene škole koja se prilagođava potrebama učenika i nastavnika, ali i nastoji korespondirati s dinamičnim promjenama postmodernog društva. Pritom osobitu važnost ima samovrednovanje nastave kao jezgrovne, temeljne školske aktivnosti. Cilj našeg longitudinalnog istraživanja (2008.-2011.) bio je usporediti stavove učenika i nastavnika te učenika prema spolu o aspektima koji utječu ne samo na kvalitetu nastavnog procesa i njegove neposredne rezultate već značajnim dijelom predstavljaju i preduvjete razvoju njihovih kompetencija. Proučavani aspekti su: jasnoća cilja učenja nastavnog predmeta, poznavanje očekivanih razina i načina provjeravanja znanja, kvaliteta povratne informacije (feedback) o napredovanju, redovitost izvršavanja učeničkih obveza, motivacija učenika za učenje nastavnog predmeta, razvoj vještina komunikacije i suradnje, poticajnost i zanimljivost rada, aktivitet i sudjelovanje učenika u radu i pripremi nastave te optimizam u pogledu mogućnosti uspjeha u svladavanju nastavnih sadržaja. Rezultati pokazuju statistički značajnu razliku u stavovima učenika i nastavnika po svim istraživanim aspektima, a to se vjerojatno može objasniti njihovim ipak specifičnim (diferenciranim) ulogama u organizaciji i provođenju nastavnog procesa. Stavovi učenika u odnosu na njihov spol iskazuju konzistentnu razliku samo u aspektu izvršavanja učeničkih obveza. Smanjivanje iskazane razlike stavova učenika i nastavnika na razini pojedine škole svakako doprinosi njenom razvojnom putu, a u širem kontekstu predstavlja izazov za nova istraživanja nastavnog procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić

Profili:

Avatar Url Alan Labus (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Labus, Alan; Miljković, Miroslav
Stavovi učenika i nastavnika o aspektima kvalitete nastave u procesu školskog samovrednovanja // Škola, odgoj i učenje za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 193-204 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Labus, A. & Miljković, M. (2011) Stavovi učenika i nastavnika o aspektima kvalitete nastave u procesu školskog samovrednovanja. U: Jurčević Lozančić, A. & Opić, S. (ur.)Škola, odgoj i učenje za budućnost.
@article{article, author = {Labus, Alan and Miljkovi\'{c}, Miroslav}, year = {2011}, pages = {193-204}, keywords = {kvaliteta nastave, \v{s}kolsko samovrednovanje, u\v{c}enik, nastavnik, kvantitativna procjena}, isbn = {978-953-7210-41-0}, title = {Stavovi u\v{c}enika i nastavnika o aspektima kvalitete nastave u procesu \v{s}kolskog samovrednovanja}, keyword = {kvaliteta nastave, \v{s}kolsko samovrednovanje, u\v{c}enik, nastavnik, kvantitativna procjena}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Labus, Alan and Miljkovi\'{c}, Miroslav}, year = {2011}, pages = {193-204}, keywords = {teaching quality, school self-evaluation, student, teacher, quantitative assessment}, isbn = {978-953-7210-41-0}, title = {Attitudes of students and teachers on aspects of teaching quality in the process of school self-evaluation}, keyword = {teaching quality, school self-evaluation, student, teacher, quantitative assessment}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font