Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 553345

Predviđaju li stereotipi, uvjerenja i motivacija za matematiku uspjeh u matematici i strah od matematike?


Marušić, Iris; Jugović, Ivana; Baranović, Branislava
Predviđaju li stereotipi, uvjerenja i motivacija za matematiku uspjeh u matematici i strah od matematike? // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb, 2011. str. 16-16 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 553345 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predviđaju li stereotipi, uvjerenja i motivacija za matematiku uspjeh u matematici i strah od matematike?
(Do stereotypes, beliefs and motivation for mathematics predict mathematics achievement and mahematics anxiety)

Autori
Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Baranović, Branislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb, 2011, 16-16

ISBN
978-953-175-391-3

Skup
Međunarodni znanstveni psihologijski skup "20. Dani Ramira i Zorana Bujasa"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
motivacija za matematiku; uvjerenja o matematici; strah od matematike
(motivation for mathematics; mathematics beliefs; mathematics anxiety)

Sažetak
Teorija vrijednosti i očekivanja Eccles i sur. predviđa bitne motivacijske elemente akademskih odabira i uspjeha u pojedinim akademskim područjima poput očekivanja uspjeha, intrinzične i utilitarne vrijednosti zadatka, te procjene težine i potrebnog truda koji treba uložiti u učenje. Uz to, ova teorija i stereotipe o akademskim područjima smatra važnim odrednicama akademskih i profesionalnih odabira. U ovom je istraživanju okvir teorije vrijednosti i očekivanja poslužio kao konceptualna osnova odabira varijabli koje mogu predviđati uspjeh u učenju matematike, ali i strah od matematike. Na uzorku od 639 učenika osmih razreda primijenjeni su instrumenti koji mjere rodne stereotipe o matematici i uvjerenja o uspješnosti u matematici, očekivanja uspjeha u matematici te interesa za matematiku i percipirane korisnosti učenja matematike. Sve ove varijable poslužile su kao prediktori u hijerarhijskim regresijskim analizama za kriterij školske ocjene iz matematike, dok je kao prediktor straha od matematike od motivacijskih varijabli korištena skala očekivanja uspjeha. Školsku ocjenu najbolje predviđaju motivacijske varijable, pri čemu je dominantan prediktor očekivanje uspjeha u matematici. Oni učenici koji smatraju da su uspješni u matematici i da imaju sposobnosti potrebne za matematiku imaju i bolju ocjenu. Uz to, predikciji pridonosi i spol, pri čemu djevojčice imaju nešto bolji uspjeh, te percipirana težina matematike, pri čemu matematiku lakšom procjenjuju uspješniji učenici. Objašnjenju straha od matematike značajno pridonose sva četiri bloka prediktora: spol, stereotipi, uvjerenja i očekivanja uspjeha. Pokazalo se da djevojčice iskazuju veći strah od matematike. Učenici oba spola su se više bojali matematike što su im očekivanja vlastitog uspjeha bila slabija i što su više vjerovali da ne može svatko biti uspješan u matematici. Kod djevojčica se također pokazalo da je strah od matematike veći ako prihvaćaju rodne stereotipe o matematici kao pretežno muškoj domeni.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Iris; Jugović, Ivana; Baranović, Branislava
Predviđaju li stereotipi, uvjerenja i motivacija za matematiku uspjeh u matematici i strah od matematike? // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb, 2011. str. 16-16 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Marušić, I., Jugović, I. & Baranović, B. (2011) Predviđaju li stereotipi, uvjerenja i motivacija za matematiku uspjeh u matematici i strah od matematike?. U: Čorkalo Biruški Dinka & Vukasović, T. (ur.)20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Jugovi\'{c}, Ivana and Baranovi\'{c}, Branislava}, editor = {\v{C}orkalo Biru\v{s}ki Dinka and Vukasovi\'{c}, T.}, year = {2011}, pages = {16-16}, keywords = {motivacija za matematiku, uvjerenja o matematici, strah od matematike}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {Predvi\djaju li stereotipi, uvjerenja i motivacija za matematiku uspjeh u matematici i strah od matematike?}, keyword = {motivacija za matematiku, uvjerenja o matematici, strah od matematike}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Jugovi\'{c}, Ivana and Baranovi\'{c}, Branislava}, editor = {\v{C}orkalo Biru\v{s}ki Dinka and Vukasovi\'{c}, T.}, year = {2011}, pages = {16-16}, keywords = {motivation for mathematics, mathematics beliefs, mathematics anxiety}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {Do stereotypes, beliefs and motivation for mathematics predict mathematics achievement and mahematics anxiety}, keyword = {motivation for mathematics, mathematics beliefs, mathematics anxiety}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font