Pregled bibliografske jedinice broj: 553177
Novi testovi perceptivnih sposobnosti, učenja i pamćenja
Novi testovi perceptivnih sposobnosti, učenja i pamćenja // 20. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb, 2011. str. 49-49 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 553177 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi testovi perceptivnih sposobnosti, učenja i pamćenja
(New test of perceptive abilites, learning and memory)
Autori
Vranić, Andrea ; Ivanec, Dragutin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
20. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb, 2011, 49-49
Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
testovi; pažnja; pamćenje; učenje
(tests; attention; memory; learning)
Sažetak
Testovi specifičnih sposobnosti od velikog su značaja u području diferencijalne psihodijagnostike u poslovima selekcije, kao i istraživačkoj djelatnosti. Autori će prezentirati nekoliko novih testova iz područja percepcije, pamćenja te brzine učenja. U području percepcije, razvijeno je nekoliko novih testova, koji od ispitanika zahtijevaju sposobnost brz i točne identifikacije, te uočavanje malih razlika u vizualnim strukturama. U Testu plašteva zadatak ispitanika je da odabere jedan od plašteva koji odgovara zadanom liku. Test rotacije likova u dvodimenzionalnom prostoru sadrži zadatke u kojima je potrebno odabrati koji do ponuđenih likova je moguće dobiti rotacijom zadanog lika, dok se u Testu rotacije likova u trodimenzionalnom prostoru od ispitanika zahtijeva da odabere koji od ponuđenih likova ne odgovara zadanom trodimenzionalnom liku. Izrađena su i tri testa perceptivne brzine sačinjena od verbalnih i neverbalnih zadataka. U području mjerenja pamćenja i učenja razvijeno je nekoliko novih i originalnih testova namijenjenih isključivo za računalnu primjenu- Tri testa brzine učenja mogu se koristiti zasebno, ali i u bateriji. Prvi test brzine učenja sastoji se od zadataka uparivanja riječi i likova, drugi test brzine učenja sastoji se od zadataka učenja pseudoriječi, dok se treći test sastoji od zadataka uparivanja imena i lica. Razvijena su i četiri testa za mjerenje radnog odnosno kratkoročnog pamćenja: Test pamćenja alfanumeričkih nizova od ispitanika zahtijeva pamćenje nizova sačinjenih od brojki i slova različite dužine. Kod Testa pamćenja likova zadatak ispitanika jest da upamti zadani lik i zatim ga prepozna među kasnije prikazanim likovima. U testu prostornog pamćenja zadatak ispitanika jest da upamti i točno reproducira redoslijed kojim se pojavljuju elementi u zadanoj matrici. U četvrtom testu pamćenja ispitaniku se u ograničenom vremenskom intervalu prezentira tekst nakon čega treba odgovoriti na niz pitanja vezanih uz činjenice sadržane u tekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3295 - Integracija informacija kao osnova cjelovitog doživljavanja (Ivanec, Dragutin, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb