Pregled bibliografske jedinice broj: 553037
Verbotonalna metoda i nove tehnologije u Poliklinici SUVAG
Verbotonalna metoda i nove tehnologije u Poliklinici SUVAG // Govor : časopis za fonetiku, 26 (2009), 1; 35-52 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 553037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalna metoda i nove tehnologije u Poliklinici SUVAG
(Verbotonal method and new technologies in the SUVAG Polyclinic)
Autori
Dulčić, Adinda ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Vlahović, Sanja ; Sabljar, Zoran ; Šindija, Branka
Izvornik
Govor : časopis za fonetiku (0352-7565) 26
(2009), 1;
35-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
verbotonalna metoda ; EduLink ; govorno-jezične teškoće ; djeca predškolske dobi
(verbotonal method ; EduLink ; speech-language impairments ; preschool children)
Sažetak
Mnoga djeca s teškoćama učenja kao i s teškoćama iz spektra slušnog procesiranja imaju lošije razvijene vještine fonološke diskriminacije kao i slušanje u nepovoljnijim uvjetima (reverberacija, buka i sl.) iako im je stanje perifernog sluha u potpunosti uredno. Teškoće filtriranja govorne poruke od pozadinske buke dodatno otežavaju proces usvajanja nastavnog gradiva. Upravo stoga, svrha ovog istraživanja bila je ispitati učinak EduLink-a kod uredno čujuće djece s teškoćama iz spektra auditornog procesiranja uključene u kompleksnu rehabilitaciju u Poliklinici SUVAG. Ispitivanjem je obuhvaćeno 18 djece predškolske dobi kod koje su dijagnosticirani poremećaji jezično-govornog razvoja. Učinak EduLink-a promatran u je u razdoblju od šest mjeseci njegove uporabe za vrijeme grupne rehabilitacije. Kontrolnu skupinu sačinjavala su djeca izjednačena po dobi i spolu uključena također u kompleksnu rehabilitaciju prema načelima Verbotonalne metode. Rezultati istraživanja upućuju na pozitivne posljedice dnevne uporabe uređaja kod djece s govorno-jezičnim teškoćama u kombinaciji s individualnom logopedskom terapijom i posebnim verbotonalnim metodološkim postupcima (stimulacije pokretom i glazbene stimulacije). Ključne riječi: verbotonalna metoda, EduLink, govorno-jezične teškoće, djeca predškollske dobi
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-207-0000000-2293 - Funkcionalni verbotonalni dijagnostički program za djecu oštećena sluha i govora (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG
Profili:
Branka Šindija
(autor)
Katarina Pavičić Dokoza
(autor)
Sanja Vlahović
(autor)
Adinda Dulčić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Arts and Humanities Citation Index
- INIST-CNRS Institut de l'Information Scientifique et Technique
- Journal Citation Reports/Social Sciences Edition : MLA Bibliography
- Social Sciences Citation Index , Social Scisearch