Pregled bibliografske jedinice broj: 552947
Učeničko tumačenje uspjeha i neuspjeha u nastavi Engleskog jezika
Učeničko tumačenje uspjeha i neuspjeha u nastavi Engleskog jezika // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2 (2011), 26; 39-49 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni, znanstveni)
CROSBI ID: 552947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničko tumačenje uspjeha i neuspjeha u nastavi Engleskog jezika
(Students' Attribution of Success and Failure in EFL)
Autori
Pavičić Takač, Višnja ; Varga, Rahaela
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 2
(2011), 26;
39-49
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni, znanstveni
Ključne riječi
atribucije; školski uspjeh; učenje engleskog kao stranog jezika
(attribution; academic achievement; EFL)
Sažetak
Među afektivnim čimbenicima koji utječu na učenje stranog jezika značajno mjesto zauzimaju atribucije, tj. pripisivanje uspjeha ili neuspjeha određenim razlozima. Mogući su razlozi, prema dimenzijama mjesta, stabilnosti i kontrole, podijeljeni na one koji imaju povoljan motivacijski učinak i one koji otežavaju daljnje učenje. Najčešće istraživane atribucije su sposobnost, trud, lakoća zadatka i sreća. Istraživanje provedeno s učenicima strukovne škole, s ciljem utvrđivanja čemu učenici pripisuju uspjeh ili neuspjeh na ispitu engleskog jezika, pružilo je detaljniji uvid u učeničko tumačenje vlastitog školskog postignuća. Naime, rezultati pokazuju da učenici svoj percipirani uspjeh najviše objašnjavaju lakoćom zadatka, a neuspjeh nedovoljnim ulaganjem truda. Pozitivno je što tako tumače neuspjeh, ali bi bilo odgojno poželjnije da preuzimaju odgovornost i za svoje uspjehe jer se pretpostavlja bi ih osjećaj ponosa motivirao na daljnje učenje. Premda se dobiveni podaci ne odnose nužno na atribucijski stil učenika, oni odražavaju određenu tendenciju učeničkog tumačenja uspjeha i neuspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing
- Emerald Management Reviews Database
- Ulrichs Serials Analysis System