Pregled bibliografske jedinice broj: 552923
Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi
Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi, 2011., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 552923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prediktori jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi
(Predictors of language comprehension in preschool age)
Autori
Bogešić, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.04
Godina
2011
Stranica
30
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
predškolska dob; jezično razumijevanje; neverbalna inteligencija; spol; dob; obrazovanje roditelja
(preschool age; language comprehension; nonverbal intelligence; gender; age; parent's education.)
Sažetak
Istraživanjem se nastojao ispitati doprinos nekih varijabli djeteta i nekih obiteljskih varijabli uspješnosti jezičnog razumijevanja u predškolskoj dobi. Podaci su prikupljeni u tri zagrebačka vrtića na uzorku od 138 djece (67 dječaka i 71 djevojčica), u dobnom rasponu od 47 - 68 mjeseci. Provjerene su spolne i dobne razlike u jezičnom razumijevanju na ljestvici Razumijevanje govora A iz Reynell razvojnih ljestvica govora te razlike u neverbalnoj inteligenciji na subtestu Matrica iz WPPSI-III (The Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence - Third Edition). Statistički značajne razlike pokazale su se u jezičnom razumijevanju u korist djevojčica, odnosno u jezičnom razumijevanju i neverbalnoj inteligenciji u korist starije djece. Pomoću hijerarhijske regresijske analize ispitan je doprinos individualnih karakteristika djeteta (dob, duljina pohađanja vrtića i spol), kognitivnog statusa djeteta (neverbalna inteligencija) i obiteljskih karakteristika (stupanj obrazovanja majke i stupanj obrazovanja oca) objašnjenju varijance rezultata u jezičnom razumijevanju. U cijelom uzorku objašnjeno je 48.1% varijance kriterija, a značajne prediktore predstavljaju dob, spol, neverbalna inteligencija djeteta te stupanj majčinog obrazovanja. Hijerarhijska regresijska analiza na poduzorku dječaka pokazala je da su značajni prediktori dob, neverbalna inteligencija djeteta te stupanj majčinog obrazovanja, objašnjavajući 55.1% varijance kriterija, dok je na poduzorku djevojčica objašnjeno 34.6% varijance kriterija, a značajni prediktori su dob i neverbalna inteligencija djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Keresteš
(mentor)