Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 552677

Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika


Domazet, Mladen
Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika // Društvene pretpostavke društva znanja : zbornik radova / Afrić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko ; Žažar, K. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanostiIvo Pilar : Učiteljski fakultet, 2011. str. 159-172 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 552677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika
(Teach them decision-making : importance of civics in the development of Croatian students' competence in natural sciences)

Autori
Domazet, Mladen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Društvene pretpostavke društva znanja : zbornik radova / Afrić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko ; Žažar, K. - Zagreb : Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanostiIvo Pilar : Učiteljski fakultet, 2011, 159-172

ISBN
9789531754118

Skup
Društvene pretpostavke društva znanja

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.11.2010. - 13.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kompetencije; klimatske promjene; obvezno obrazovanje; obrazovni ishodi; društvene potrebe; PISA 2006.; građanski odgoj
(competences; climate change; compulsory education; educational outcomes; societal needs; PISA 2006; civics)

Sažetak
Članak daje pregled društvenih utjecaja (izvan stroge obrazovne teorije) na određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje u skladu s društvenim potrebama „društva znanja“ na planetu koji se zagrijava. Daje se i kratak pregled povijesti uvođenja pojma „kompetencije“ u obrazovni diskurs, kao slijednika (u predmetnom području prirodnih znanosti) „prirodoznanstvene pismenosti“ i daljnjem koncepcijskom iskoraku iz popisivanja disciplinski važnih činjenica. Prikazuju se i tradicionalni društveni utjecaji na konceptualizaciju prirodoznanstvenog obrazovanja, ali i recentne potrebe obrazovanja budućih građana za uzimanje u obzir postpolitičkog i djelomično postdemokratskog stanja koje se pojavljuje kao nuspojava društva znanja pod klimatskim pritiskom. Uz upozorenje na rezultate empirijskih istraživanja koji pokazuju negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima, prikazuju se komparativni rezultati ispitivanja hrvatskih 15-godišnjaka u području izučavanja okoliša i geofizike, u sklopu ispitivanja PISA 2006. U svjetlu potrebe za radikalno drukčijim odnosom društva prema prirodnoj okolini te specifičnosti rezultata hrvatskih 15-godišnjaka na spomenutom testiranju naglašava se urgentnost uvođenja aktivnoga „državljanskog odgoja“ među mlađim generacijama. Iako neočekivan, ovakav se zaključak nameće iz usporedbe znanja i stavova ispitanika s onima njihovih roditelja i vršnjaka u zemljama OECD-a.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Mladen Domazet (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Domazet, Mladen
Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika // Društvene pretpostavke društva znanja : zbornik radova / Afrić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko ; Žažar, K. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanostiIvo Pilar : Učiteljski fakultet, 2011. str. 159-172 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Domazet, M. (2011) Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika. U: Afrić, V., Bakić-Tomić, L., Polšek, D. & Žažar, K. (ur.)Društvene pretpostavke društva znanja : zbornik radova.
@article{article, author = {Domazet, Mladen}, year = {2011}, pages = {159-172}, keywords = {kompetencije, klimatske promjene, obvezno obrazovanje, obrazovni ishodi, dru\v{s}tvene potrebe, PISA 2006., gra\djanski odgoj}, isbn = {9789531754118}, title = {Pou\v{c}imo ih da odlu\v{c}uju : va\v{z}nost gra\djanskog ("dr\v{z}avljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih u\v{c}enika}, keyword = {kompetencije, klimatske promjene, obvezno obrazovanje, obrazovni ishodi, dru\v{s}tvene potrebe, PISA 2006., gra\djanski odgoj}, publisher = {Filozofski fakultet ; Institut dru\v{s}tvenih znanostiIvo Pilar : U\v{c}iteljski fakultet}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Domazet, Mladen}, year = {2011}, pages = {159-172}, keywords = {competences, climate change, compulsory education, educational outcomes, societal needs, PISA 2006, civics}, isbn = {9789531754118}, title = {Teach them decision-making : importance of civics in the development of Croatian students' competence in natural sciences}, keyword = {competences, climate change, compulsory education, educational outcomes, societal needs, PISA 2006, civics}, publisher = {Filozofski fakultet ; Institut dru\v{s}tvenih znanostiIvo Pilar : U\v{c}iteljski fakultet}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font