Pregled bibliografske jedinice broj: 552677
Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika
Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika // Društvene pretpostavke društva znanja : zbornik radova / Afrić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko ; Žažar, K. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanostiIvo Pilar : Učiteljski fakultet, 2011. str. 159-172 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 552677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučimo ih da odlučuju : važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika
(Teach them decision-making : importance of civics in the development of Croatian students' competence in natural sciences)
Autori
Domazet, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Društvene pretpostavke društva znanja : zbornik radova
/ Afrić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko ; Žažar, K. - Zagreb : Filozofski fakultet ; Institut društvenih znanostiIvo Pilar : Učiteljski fakultet, 2011, 159-172
ISBN
9789531754118
Skup
Društvene pretpostavke društva znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije; klimatske promjene; obvezno obrazovanje; obrazovni ishodi; društvene potrebe; PISA 2006.; građanski odgoj
(competences; climate change; compulsory education; educational outcomes; societal needs; PISA 2006; civics)
Sažetak
Članak daje pregled društvenih utjecaja (izvan stroge obrazovne teorije) na određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje u skladu s društvenim potrebama „društva znanja“ na planetu koji se zagrijava. Daje se i kratak pregled povijesti uvođenja pojma „kompetencije“ u obrazovni diskurs, kao slijednika (u predmetnom području prirodnih znanosti) „prirodoznanstvene pismenosti“ i daljnjem koncepcijskom iskoraku iz popisivanja disciplinski važnih činjenica. Prikazuju se i tradicionalni društveni utjecaji na konceptualizaciju prirodoznanstvenog obrazovanja, ali i recentne potrebe obrazovanja budućih građana za uzimanje u obzir postpolitičkog i djelomično postdemokratskog stanja koje se pojavljuje kao nuspojava društva znanja pod klimatskim pritiskom. Uz upozorenje na rezultate empirijskih istraživanja koji pokazuju negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima, prikazuju se komparativni rezultati ispitivanja hrvatskih 15-godišnjaka u području izučavanja okoliša i geofizike, u sklopu ispitivanja PISA 2006. U svjetlu potrebe za radikalno drukčijim odnosom društva prema prirodnoj okolini te specifičnosti rezultata hrvatskih 15-godišnjaka na spomenutom testiranju naglašava se urgentnost uvođenja aktivnoga „državljanskog odgoja“ među mlađim generacijama. Iako neočekivan, ovakav se zaključak nameće iz usporedbe znanja i stavova ispitanika s onima njihovih roditelja i vršnjaka u zemljama OECD-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Filozofija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Mladen Domazet
(autor)