Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 552511

Izložbe njemačkih umjetnika u Hrvatskoj i hrvatskih umjetnika u Njemačkoj u prvoj polovici 20. stoljeća


Magaš Bilandžić, Lovorka
Izložbe njemačkih umjetnika u Hrvatskoj i hrvatskih umjetnika u Njemačkoj u prvoj polovici 20. stoljeća // Zbornik međunarodnog simpozija Zagreb-München. Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu / Kraševac, Irena ; Prelog, Petar (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2011. str. 158-200


CROSBI ID: 552511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izložbe njemačkih umjetnika u Hrvatskoj i hrvatskih umjetnika u Njemačkoj u prvoj polovici 20. stoljeća
(Exhibitions of German Artists in Croatia and Croatian Artists in Germany in the 1st Half of the 20th Century)

Autori
Magaš Bilandžić, Lovorka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Zbornik međunarodnog simpozija Zagreb-München. Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu

Urednik/ci
Kraševac, Irena ; Prelog, Petar

Izdavač
Institut za povijest umjetnosti

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
158-200

ISBN
978-953-6106-91-2

Ključne riječi
izložba, hrvatska umjetnost, njemačka umjetnst, kulturne veze
(exhibition, croatian art, german art, cultural connection)

Sažetak
Tijekom prve polovice 20. stoljeća izložbe postaju učestalim oblikom prezentacije umjetnosti van nacionalnih granica, te se povećava broj samostalnih i skupnih izložaba koje predstavljaju pojedinačna dostignuća na određenom umjetničkom području, odnosno postaju mjesto živog transfera iskustava i utjecaja među umjetnicima. Prisutnost hrvatske umjetnosti u Njemačkoj vezana je ponajprije uz pojedinačna predstavljanja naših umjetnika (V. Bojničić, O. Hermana, I. Meštrovića), te njihovo sudjelovanje na međunarodnim izložbama (Izložba knjižne umjetnosti u Leipzigu, 1927. ; Pressa u Kölnu, 1928.). Težište skupnih izložaba kojima se predstavljala hrvatska i jugoslavenska umjetnost stavljalo se poglavito na etnografski materijal i autentične oblike stvaralaštva poput narodne umjetnosti ("Izložba hrvatske narodne umjetnosti" u Münchenu, 1916.), odnosno na grafičku produkciju ("Izložba narodne umjetnosti i grafike" u Saarbrückenu, 1933.). Njemačka umjetnost je bila vrlo dobro poznata generacijama hrvatskih modernih umjetnika preko periodike i zahvaljujući školovanju na njemačkim likovnim akademijama, a do direktnog i intenzivnog upoznavanja šire javnosti s tadašnjom suvremenom njemačkom umjetnošću dolazi preko skupnih izložaba "Njemačka savremena likovna umetnost i arhitektura" u Beogradu i Zagrebu 1930. Tijekom 1930-ih u Zagrebu se priređuju samostalne izložbe vodećih njemačkih umjetnika (Georgea Grosza, Maxa Pechsteina, Käthe Kollwitz) koje su izvršile značajan utjecaj na našu likovnu scenu, te svjedoče o težnji pripadnika Zemlje, Grupe Trojice i Kluba likovnih umjetnica da organiziraju izložbe umjetnika srodnih ideoloških i umjetničkih stajališta. Znatniji broj izložaba njemačkih umjetnika izvan Zagreba je održan samo u Splitu. Razdoblje NDH je obilježila institucionalna suradnja dvaju političkih režima koja je 1942. rezultirala ideološki obojenim izložbama "Njemačka plastika sadašnjosti" i "Slikarski dojmovi s ratišta", odnosno 1943. prezentacijom hrvatske umjetnosti u Berlinu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301080-1079 - Hrvatska umjetnost od klasicizma do postmoderne (Maković, Zvonko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lovorka Magaš Bilandžić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Magaš Bilandžić, Lovorka
Izložbe njemačkih umjetnika u Hrvatskoj i hrvatskih umjetnika u Njemačkoj u prvoj polovici 20. stoljeća // Zbornik međunarodnog simpozija Zagreb-München. Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu / Kraševac, Irena ; Prelog, Petar (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2011. str. 158-200
Magaš Bilandžić, L. (2011) Izložbe njemačkih umjetnika u Hrvatskoj i hrvatskih umjetnika u Njemačkoj u prvoj polovici 20. stoljeća. U: Kraševac, I. & Prelog, P. (ur.) Zbornik međunarodnog simpozija Zagreb-München. Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Münchenu. Zagreb, Institut za povijest umjetnosti, str. 158-200.
@inbook{inbook, author = {Maga\v{s} Biland\v{z}i\'{c}, Lovorka}, year = {2011}, pages = {158-200}, keywords = {izlo\v{z}ba, hrvatska umjetnost, njema\v{c}ka umjetnst, kulturne veze}, isbn = {978-953-6106-91-2}, title = {Izlo\v{z}be njema\v{c}kih umjetnika u Hrvatskoj i hrvatskih umjetnika u Njema\v{c}koj u prvoj polovici 20. stolje\'{c}a}, keyword = {izlo\v{z}ba, hrvatska umjetnost, njema\v{c}ka umjetnst, kulturne veze}, publisher = {Institut za povijest umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Maga\v{s} Biland\v{z}i\'{c}, Lovorka}, year = {2011}, pages = {158-200}, keywords = {exhibition, croatian art, german art, cultural connection}, isbn = {978-953-6106-91-2}, title = {Exhibitions of German Artists in Croatia and Croatian Artists in Germany in the 1st Half of the 20th Century}, keyword = {exhibition, croatian art, german art, cultural connection}, publisher = {Institut za povijest umjetnosti}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font