Pregled bibliografske jedinice broj: 551680
Vjerovanja o povezanosti roditeljskih stilova i obiteljskih odnosa
Vjerovanja o povezanosti roditeljskih stilova i obiteljskih odnosa, 2011., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 551680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vjerovanja o povezanosti roditeljskih stilova i obiteljskih odnosa
(Beliefs about association between parenting styles and family relations)
Autori
Vanjak, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2011
Stranica
30
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
roditeljski stilovi; obiteljski odnosi; efekti spola; iskustvo roditeljstva
(parenting styles; family relations; gender effects; parenting experience)
Sažetak
Cilj ovog rada je bio ispitati vjerovanja o povezanosti roditeljskih stilova i obiteljskih odnosa kod roditelja (n=91) i studenata (n=89) koji nemaju djecu. Sudionicima su prezentirani kratki opisi (vinjete) četiri različita stila odgoja (autoritativni, popustljivi, autoritarni i zanemarujući). Uz svaki odgojni stil izrazili su, ispunjavanjem Indeksa obiteljskih odnosa, svoja vjerovanja o kvaliteti odnosa u opisanoj obitelji. Rezultati su pokazali da su obiteljski odnosi procijenjeni najpozitivnijima za autoritativni stil, zatim popustljivi pa autoritarni, a najnegativnijima za zanemarujući stil. Nadalje, obiteljski odnosi procijenjeni su pozitivnijima kada je otac autoritativan ili autoritaran, nego kada je majka autoritativna ili autoritarna. Sudionici muškog spola s autoritarnim odgojnim stilom povezivali su pozitivnije obiteljske odnose nego sudionici ženskog spola. Autoritativni i popustljivi stil bili su pozitivniji roditeljima, nego studentima. Studenti su, za razliku od očeva, procjenjivali obiteljske odnose pozitivnijima za autoritarni stil, a negativnijima za autoritativni i popustljivi stil. Majke su autoritarni i autoritativni stil povezivale s pozitivnijim obiteljskim odnosima nego studentice. Očevi i majke se nisu značajno razlikovali u procjenama obiteljskih odnosa za različite roditeljske stilove, dok su studenti s autoritarnim i zanemarujućim stilom povezivali pozitivnije obiteljske odnose nego studentice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Keresteš
(mentor)