Pregled bibliografske jedinice broj: 551677
Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju
Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 551677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju
(The role of verbal working memory, reading accuracy and reading fluency in reading comprehension)
Autori
Kulaš, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.10
Godina
2010
Stranica
30
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
razumijevanje pri čitanju; verbalno radno pamćenje; brzina i točnost čitanja
(reading comprehension; verbal working memory; reading fluency; reading accuracy)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju. Ispitivanje je provedeno na uzorku od sedamdeset učenika i učenica trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Primijenjene su mjere točnosti čitanja riječi, brzine čitanja riječi, radnog pamćenja za riječi i razumijevanja čitanja. Utvrđen je statistički značajan učinak dobi i spola na razumijevanje pri čitanju, verbalno radno pamćenje te brzinu i točnost čitanja. Starija djeca ostvaruju bolji uspjeh u navedenim mjerama od mlađe, a djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka. Korelacijska i regresijska analiza pokazale su da učenici i učenice imaju bolje razumijevanje pri čitanju što je veće njihovo verbalno radno pamćenje te što točnije i brže čitaju. U konstalaciji svih prediktora u zadnjem koraku hijerarhijske regresijske analize, uz kontrolu međusobnih povezanosti, jedino dob, spol i brzina čitanja ostaju značajni prediktori razumijevanja pri čitanju. Ukupni koeficijent multiple determinacije dobiven u završnoj jednadžbi bio je 0.72.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Keresteš
(mentor)