Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 551677

Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju


Kulaš, Kristina
Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 551677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju
(The role of verbal working memory, reading accuracy and reading fluency in reading comprehension)

Autori
Kulaš, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.10

Godina
2010

Stranica
30

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
razumijevanje pri čitanju; verbalno radno pamćenje; brzina i točnost čitanja
(reading comprehension; verbal working memory; reading fluency; reading accuracy)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju. Ispitivanje je provedeno na uzorku od sedamdeset učenika i učenica trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Primijenjene su mjere točnosti čitanja riječi, brzine čitanja riječi, radnog pamćenja za riječi i razumijevanja čitanja. Utvrđen je statistički značajan učinak dobi i spola na razumijevanje pri čitanju, verbalno radno pamćenje te brzinu i točnost čitanja. Starija djeca ostvaruju bolji uspjeh u navedenim mjerama od mlađe, a djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka. Korelacijska i regresijska analiza pokazale su da učenici i učenice imaju bolje razumijevanje pri čitanju što je veće njihovo verbalno radno pamćenje te što točnije i brže čitaju. U konstalaciji svih prediktora u zadnjem koraku hijerarhijske regresijske analize, uz kontrolu međusobnih povezanosti, jedino dob, spol i brzina čitanja ostaju značajni prediktori razumijevanja pri čitanju. Ukupni koeficijent multiple determinacije dobiven u završnoj jednadžbi bio je 0.72.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kulaš, Kristina
Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Kulaš, K. (2010) 'Uloga verbalnog radnog pamćenja te točnosti i brzine čitanja u razumijevanju pri čitanju', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kula\v{s}, Kristina}, year = {2010}, pages = {30}, keywords = {razumijevanje pri \v{c}itanju, verbalno radno pam\'{c}enje, brzina i to\v{c}nost \v{c}itanja}, title = {Uloga verbalnog radnog pam\'{c}enja te to\v{c}nosti i brzine \v{c}itanja u razumijevanju pri \v{c}itanju}, keyword = {razumijevanje pri \v{c}itanju, verbalno radno pam\'{c}enje, brzina i to\v{c}nost \v{c}itanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kula\v{s}, Kristina}, year = {2010}, pages = {30}, keywords = {reading comprehension, verbal working memory, reading fluency, reading accuracy}, title = {The role of verbal working memory, reading accuracy and reading fluency in reading comprehension}, keyword = {reading comprehension, verbal working memory, reading fluency, reading accuracy}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font