Pregled bibliografske jedinice broj: 551588
Europski sustav kontrole vlakova - ETCS
Europski sustav kontrole vlakova - ETCS, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 551588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europski sustav kontrole vlakova - ETCS
(European Train Control System - ETCS)
Autori
Despetović, Tihomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2011
Stranica
32
Mentor
Lakušić, Stjepan
Ključne riječi
europski sustav kontrole vlakova; interoperabilnost; eurobalize; globalni sustav mobilne komunikacije za željeznice; sustav upravljanja europskim željezničkim prometom
(European Train Control System; interoperability; eurobalizes; Global System for Mobile Communications - Railway; European Rail Traffic Management System)
Sažetak
Razvojem europskih zemalja i njihovim povezivanjem u Europsku uniju došlo je do njihovog političkog, gospodarskog, ali i jačeg prometnog povezivanja što je za sobom povuklo i modernizaciju željeznica u tim zemljama. Započelo se s novim sustavom nadziranja i kontrole vlakova što je omogućilo brzo i sigurno vođenje vlakova bez ograničenja tehničke prirode u suglasju s novom geopolitičkom slikom Europe. Razvijen je Europski sustav kontrole vlakova (ETCS) kao složen i vrlo perspektivan sustav. Složenost ovog sustava je u tome što se on sastoji od nekoliko stupnjeva ovisno o razvijenosti i mogućnostima pojedine željezničke uprave u zemljama gdje se on koristi. ETCS sustav omogućuje korištenje većeg opsega podataka, a funkcionalnost i točna kontrola brzine i udaljenosti vlaka postižu se bez potrebe za održavanjem baze podataka u samome vlaku. Sustav je razrađen radi liberalizacije i osiguranja konkurentnosti željezničkog prometa prema cestovnom, ali i drugim vrstama prometa u svim europskim zemljama. Glavni je cilj postizanje interoperabilnosti, a između ostalih se izdvaja i smanjenje troškova u obliku provođenja samog sustava uključujući i izostajanje dosadašnje signalizacije koja uvođenjem ovog sustava postaje suvišna. U sustavu se koriste eurobalize koje čine mali magnetni uređaji odnosno odašiljači postavljeni na pragove u pravilnim razmacima. Ovi se uređaji aktiviraju nailaskom vlaka, a omogućuju signalizaciju i detekciju stanja vlaka. U prilog same složenosti ETCS sustava govori i činjenica da on zajedno sa Globalnim sustavom mobilne komunikacije za željeznice (GSM-R) čini glavni sustav koji se zove Sustav upravljanja europskim željezničkim prometom (ERTMS). Budući da su europske željeznice na početku razvoja ovog sustava važno je osigurati njegovo pravilno razumijevanje i uporabu jer su sadašnje željezničke uprave u europskim zemljama različitih struktura i provedbi, ali i ograničene tehnički i nacionalno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb
Profili:
Stjepan Lakušić
(mentor)